عضو ورزشی شورای شهر قزوین:

نگاه شهرداری به ورزش باید تغییر کند

۱۳۹۶/۰۳/۰۳ - ۲۳:۲۲:۵۵
کد خبر: ۵۶۳۶۱۶
نگاه شهرداری به ورزش باید تغییر کند
عضو جدید شورای شهر قزوین گفت: نگاه شهرداری قزوین به عنوان مرکز تصمیم گیری های مهم به ورزش باید از سطح همگانی به قهرمانی تغییر کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، سعید دقیقی عضو جدید شورای شهر قزوین پس از انتخاب به عنوان یکی از اعضای نه گانه شورای شهر قزوین در دوره پنجم در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری برنا ضمن تاکید بر لزوم تغییر نگاه شهرداری به مقوله ورزش اظهارکرد: متاسفانه ورزش قهرمانی و همگانی و اماکن ورزشی در استان قزوین در وضعیت مناسبی قرار ندارد که تغییر این رویه مستلزم تغییر نگاه شهرداری به ورزش و توجه ویژه به ورزش قهرمانی در کنار ورزش همگانی است.

دقیقی با اعلام اینکه ایجاد تغییر و تحول در ساختار شهرداری و اتخاذ تصمیمات مناسب در شورای شهر باتوجه به اینکه انتخابات تنها چند روز گذشته انجام شده زمانبر است، افزود: قزوین یکی از افسرده ترین شهرهای کشور است که با معضل موادمخدر و اعتیاد دست و پنجه نرم می کند و باتوجه به اینکه اماکن تفریحی بصورت درست در این شهر تعریف نشده اند نیازمند تجدیدنظر در مسائل فرهنگی ورزشی هستیم.

وی ادامه داد: باتوجه به تجربه حضور در شهرهای مختلف متاسفانه نگاه برخی مدیران شهرداری به ورزش جالب نیست و آنها تنها به ساخت اماکن ورزشی و ورزش آماتور اکتفامی کنند درحالی که برای پیشرفت ورزش باید به دنبال تقویت زیرساخت ها و فعالیت در ورزش قهرمانی و حرفه ای بود.

عضو ورزشی شورای شهر قزوین، قهرمان پروری را شرط لازم برای پویایی ورزش قهرمانی دانست و عنوان کرد: استانی که داعیه دار ورزش قهرمانی است باید بتواند الگوهایی را در این زمینه معرفی کند بنابراین معرفی قهرمانان به عنوان یک الگو می تواند در پرورش استعدادها و تبدیل آنها به یک قهرمان حرفه ای موثر باشد.

دقیقی با بیان اینکه همه چیز در ورزش خلاصه می شود گفت:حمایت های شهرداری از ورزش می توانست بهتر از شرایط کنونی باشد و معتقدیم نگاه ها در این خصوص کارشناسی نبوده و صرف تیمداری آن هم با مشکلات فراوان با ورزش حرفه ای منافات دارد.

وی توضیح داد: به دلیل عدم پرداخت حق پخش تلویزیونی صداوسیما با چالش هایی روبروست که این موضوع در استان قزوین خود را در قالب عدم پخش زنده مسابقات نشان می دهد که باید برای حل این مشکلات چاره اندیشی کرد.

این عضو جدید شورای شهر قزوین با تقدیر از علاقه شهردار قزوین به ورزش خاطرنشان کرد: مقوله ورزش نیازمند یک نگاه تخصصی است تا بتوان شرایط موجود در شهرهای دیگر را در قزوین هم فراهم کرد.

دقیقی با تاکید بر جایگاه ویژه سازمان فرهنگی ورزشی به عنوان یکی از سازمان های اصلی شهرداری قزوین ابرازکرد: فعالیت های این سازمان نباید به توسعه فضاهای ورزشی محدود شود چراکه اکنون شاهد مشکلاتی مانند فقر حرکتی و... در بین مردم قزوین هستیم که با سرمایه گذاری می توان این معضلات را از بین برد.

وی با اشاره به تصمیم جمعی در انتخاب شهردار و سیاست های شهرداری خاطرنشان کرد: باید نگاه در این زمینه نگاه کارشناسی باشد و مطمئنا ما با رویکرد کمک به شهرداری وارد صحن شورا می شویم تا با کمک همه اعضا شرایط کنونی بهبود یابد.

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال در خاتمه درخصوص راهکارهای کمک به هیات های ورزشی و ساماندهی ورزش قزوین گفت: هم اکنون نمی توان در این زمینه اظهارنظر کرد چراکه نیاز است شرایط را محک بزنیم ولی رویکرد اعضای ورزشی شورا کمک به ورزش و هیات های ورزشی است و به عنوان کسی که مورد اعتماد این قشر واقع شده ایم وظیفه خود می دانیم با رسیدگی به ورزشکاران زمینه را برای فعالیت با انگیزه آنان فراهم کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز