مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی:

طی سال گذشته بیش از سه هزار فرصت شغلی توسط کمیته امداد در استان مرکزی ایجاد شد

۱۳۹۶/۰۳/۰۶ - ۰۸:۵۸:۰۹
کد خبر: ۵۶۴۱۹۴
طی سال گذشته بیش از  سه هزار فرصت شغلی توسط کمیته امداد در استان مرکزی ایجاد شد
مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی در نشست خبری تشریح برنامه‌های ماه مبارک رمضان با اعلام این خبرافزود: سال گذشته استان مرکزی ۳ هزار و ۹۱ فرصت شغلی برای مددجویان فراهم آورد که در سامانه رصد این آمار ثبت شده است و علاوه بر آن برای یک هزار و ۶۶۴ نفر در روستا فرصت شغلی ایجاد شد که در کنار آن بحث توانمدسازی خانواده‌های روستایی تحت پوشش کمیته را دنبال می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا مرکزی؛ قنبر موسی نژاد  تصریح کرد: کمیته امداد به عنوان تنها حمایتی جهان علاوه بر فعالیت‌های حمایتی، خدمات برجسته فرهنگی، اجتماعی و ترویج سنت‌های حسنه الهی را بر عهده دارد.

وی بابیان اینکه بیش از ۳۷ سرفصل کاری در کمیته امداد تعریف شده است گفت: در استان مرکزی بیش از ۱۶۰ هزار نفر به عنوان پشتوانه اجتماعی در طرح ایتام، محسنین و... وجود دارد و هم اکنون جمعیت مخاطبان این اداره‌کل در استان به ۸۴ هزار نفر می‌رسد.

موسی‌نژاد تصریح کرد: بیش از چهار دهه از فعالیت‌ کمیته امداد می‌گذرد که هر دهه با شعار و اهداف خاص دنبال می‌شد. در دهه اول رفع نیازهای محرومان و مستمندان، دهه دوم ترویج سنت‌های الهی همچون صدقه، زکات و ...، دهه سوم اشتغال و کاریابی نیازمندان و دهه چهارم توانمندسازی مخاطبین در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و... اهداف این نهاد بوده است.

مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی عنوان کرد: مقام معظم رهبری همیشه تأکید ویژه‌ای بر مشارکت سایر دستگاه‌ها با کمیته امداد دارند و هم اکنون به سه قوه ابلاغ شده که دستگاه‌ها برای توانمند سازی مخاطبان این نهاد همکاری‌های لازم را داشته باشند.

موسی‌نژاد در ادامه گفت: عدم پرداختن به تکالیف شرعی یکی از آسیب‌های جدی جامعه است، کمیته امداد سعی کرده سنت‌های حسنه الهی را بیشتر از گذشته رواج داده و اجازه ندهد این واجبات برای برخی به فراموشی سپرده شود. امروز افتخارمان این است که مروج احسان، نیکوکاری و سنت‌های حسنه الهی در کشور هستیم.

 

وی گفت: کمیته امداد هیچ سرفصل کاری برای برنامه‌های ماه مبارک رمضان ندارد و اعتبار جداگانه برای این ماه در نظر گرفته نمی‌شود ولی با این حال امسال با کمک خیرین در نظر داریم بیش از ۲۶ هزار نفر از مددجویان را در استان اطعام کنیم، هدف این است که در آینده با مشارکت بیشتر خیرین ۱۰۰ درصد مددجویان را اطعام کنیم. اطعام در قالب سبد کالاهای به ارزش ۱۰۰ هزار تومان صورت خواهد گرفت.

موسی‌نژاد تصریح کرد: بحث حامی یابی برای ایتام و محسنین در ماه مضان دنبال می‌شود، کمیته امداد علاوه بر ایتام، تعدادی فرزند تحت پوشش دارد که از نعمت پدر به دلیل زندانی بودن، طلاق یا از کارافتادگی محروم هستند، استان مرکزی دارای ۱۰۰۰خانوار تحت پوشش است که پدرانشان به دلیل بیماری از کار افتاده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی با بیان اینکه تجلیل از خیرین یکی از برنامه‌های این نهاد است، گفت: قرار است از تعداد ۱۶۰ نفر خیر طی مراسمی با حضور مددجویان کمیته امداد تجلیل شود.

موسی نژاد گفت: ۷۵۰ نفر از خانواده‌های زندانیان، تحت پوشش کمیته امداد استان هستند که با توجه به اینکه این نهاد یکی ازاعضای اصلی ستاد دیه است قرار است با مشارکت خیرین مراسمی برای جمع آوری کمک و آزاد سازی زندانیان غیرعمد برگزار شود.

وی بیان کرد: بر اساس قانون کلیه زکات‌ها باید به کمیته امداد پرداخت شود و این نهاد زکات‌های جمع آوری شده را با مسئولیت معتمدین محله بین نیازمندان و محرومان آن محل توزیع خواهد کرد.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی با بیان اینکه قرار است از ۱۹ تا ۲۷ خردادماه بازارچه اشتغال و خودکفایی درپارک ملت اراک برگزارشود گفت: خوشبختانه شهرداری در این خصوص همکاری‌های خوبی داشته است، این نمایشگاه همزمان با ولادت امام حسن مجتبی(ع) شروع به کار می‌کند.

وی گفت: طرح مفتاح‌الجنه یکی دیگر از فعالیت‌های این اداره‌کل در ماه مبارک رمضان است که با هدف تکریم نیازمندان و محرومان صورت می‌گیرد و قرار است در این ماه به دیدار خانواده محرومان و مستضعفان رفته و مشکلات‌شان را برطرف کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی گفت: ۴۶ هزار و ۸۰۰ سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد در استان بیمه شدند که اکثر این سرپرست خانوارها خانم‌های زیر ۵۰ سال بودند.

وی تصریح کرد: یکی از اتفاقات خوبی که در کمیته امداد افتاده بحث تأسیس صندوق قرض‌الحسنه ولایت است سال گذشته این صندوق افتتاح شد و در قالب طرح‌های خود اشتغالی، درمان و رفع نیازهای ضروری به افراد تحت پوشش وام بدون بهره می‌دهد.

موسی‌نژاد عنوان کرد: بر اساس آمارهای موجود ۳۰ الی ۴۰ درصد حقوق افراد برای اجاره مسکن هزینه می‌شود درصورتیکه این رقم برای افراد نیازمند به ۷۰ درصد می‌رسد در همین راستا این نهاد با همکاری خیرین خدماتی در بخش مسکن به افراد تحت پوشش ارائه می‌کند در استان مرکزی سال گذشته ۱۲۲ واحد مسکن خریداری و بیش از ۱۴۹۰ خانه‌ بهسازی و بازسازی شد، علاوه بر آن ۶۱ خانه در بخش روستایی ساخته شد.

 وی اضافه کرد: جمع آوری زکات فطره و هدایت این مبالغ در هر محله، مسجد و روستا به سمت نیازمندان در دستور کار کمیته امداد استان مرکزی بوده و دیدار خیران و مسئولان از خانواده های تحت پوشش نیز از دیگر برنامه های کمیته امداد امام خمینی (ره) در این ماه است.

موسی نژاد یادآور شد: در کنار حمایت های مادی، کمیته امداد استان مسائل فرهنگی را نیز مورد توجه قرار داده است و تلاش دارد با برنامه ریزی برای اجرای طرح های مناسب در این زمینه، بستر ارتقای باورهای دینی و ترویج زندگی اسلامی ایرانی را در میان خانوارهای تحت پوشش فراهم کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز