امام جمعه اراک :

مسئولان با تحقق وعده ها شیرینی حضور مردم در انتخابات را دوچندان کنند

۱۳۹۶/۰۳/۰۶ - ۰۹:۰۵:۵۵
کد خبر: ۵۶۴۲۰۵
مسئولان با تحقق وعده ها شیرینی حضور مردم در انتخابات را دوچندان کنند
امام جمعه اراک گفت: مسئولان با تحقق وعده های خود، حلاوت و شیرینی حضور حماسی مردم در انتخابات را دو چندان کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا مرکزی ؛  آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های نماز عبادی، سیاسی جمعه اراک ضمن قدردانی از حضور باشکوه مردم در انتخابات روز ٢٩ اردیبهشت ماه عنوان کرد: مردم با این حضور انتظار خدمت دارند و همچنین از اعضای جدید شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز توقع انتخاب شهرداران با لیاقت و شایسته می رود.

امام جمعه اراک با اشاره به تحولات اخیر بحرین عنوان کرد: حوادث ناگواری در این کشور به وقوع پیوسته و مجاهد و عابد بزرگ این کشور را بازداشت کرده اند.

وی ادامه داد: علما ستون فقرات جامعه هستند و انتظار ما این است که علمای جهان اسلام در مقابل فجایع انجام شده در بحرین سکوت نکنند.

خطیب جمعه اراک اظهار کرد: در یمن نیز فجایعی همچون بحرین در حال وقوع است و وبا در این کشور شیوع پیدا کرده و صدها نفر به کام مرگ رفته اند و اگر سازمان های بین المللی وارد نشوند، فاجعه انسانی رقم خواهد خورد.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان گفت: عالی ترین هدف روزه داری در ماه مبارک رمضان رسیدن به تقوا و خلوص نیت است.

وی تاکید کرد: تقوا خمیرمایه اصلی دستورات اسلامی است و روزه داری انسان را در مقابل آلودگی ها حفظ می کند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: دوری جستن از تفکر گناه بر روزه داری جسم و تن برتری دارد و باید در این ایام روح، قلب، فکر و جان از آلودگی به گناه پاک شود.

آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: در کنار دوری از گناه، دست یابی به سلامت بدن یکی از اهداف روزه داری است.

وی توضیح داد: ماه مبارک رمضان فرصت طلایی است و از امشب میهمان خداوند هستیم و باید قدرشناس این ماه باشیم و از آلودگی ها و زشتی ها دوری کنیم.

وی تاکید کرد: ماه رمضان حرمت دارد و نباید در این ایام تظاهر به روزه خواری کرد و مسئولان باید تذکرات لازم به اصناف را در دستور کار قرار دهند.

پس از پایان نماز جمعه اراک، نمازگزاران در حمایت از عالم برجسته بحرینی، شیخ عیسی احمد قاسم از مقابل مصلی اراک تا خیابان سلمان فارسی راهپیمایی و انزجار خود را آل سعود و حکومت بحرین اعلام کردند.

در این راهپیمایی نمازگزاران با در دست داشتن پوسترهایی با تصویر شیخ عیسی قاسم، و با فریاد مرگ بر امریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آل سعود حمایت خود را از این عالم برجسته جهان اسلام اعلام کردند.

در 33 نقطه شهری استان مرکزی نماز عبادی سیاسی جمعه اقامه می شود.

 

نظر شما