"دریکوند"خبرداد:

آغاز ثبت نام دانش آموزان پایه اول ابتدایی از اول خردادماه

۱۳۹۶/۰۳/۰۶ - ۱۱:۴۹:۰۵
کد خبر: ۵۶۴۳۵۸
آغاز ثبت نام دانش آموزان پایه اول ابتدایی از اول خردادماه
مدیر کل آموزش و پرورش لرستان از آغاز ثبت نام دانش آموزان پایه اول ابتدایی از اول خردادماه سال جاری خبر داد

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛ خدانظر دریکوند افزود : ثبت نام سایر پایه ها و دوره های مختلف تحصیلی پس از پایان امتحانات خرداد ماه آغاز و تا 31مرداد ماه ادامه خواهد داشت

وی به ارسال  دستورالعمل ثبت‌نام به مناطق و شهرستان ها اشاره کرد و افزود : مدارس دولتی عادی برای ثبت‌نام شرط معدل و آزمون ورودی ندارند و مدیران مجاز نیستند تا برای ثبت نام دانش آموزان شرط معدل گذاشته و آزمون برگزار کنند .

دریکوند مهمترین پیش شرط ثبت نام در مدارس را رعایت محدوه جغرافیایی ذکر کرد وگفت : مدیران مدارس باید در امر ثبت نام دانش آموزان تسهیل نمایند و به دغدغه والدین و دانش آموزان توجه کنند . 

وی در ادامه بر این نکته تاکید کرد که  مدیران و روسای آموزش و پرورش باید وضعیت واحدهای آموزشی را  از نظر جنسیت پذیرش، نوع مدرسه و دوره تحصیلی با اولویت یک نوبت بودن مدارس (نوبت صبح) قبل از شروع ثبت نام مشخص و ساماندهی کنند  و با مدیریت فضاهای آموزشی ،آرامش  را برای خانواده‌ها فراهم کنند . 

دریکوند تاکید کرد : ثبت نام از دانش‌آموزان میان پایه بدون نیاز به حضور خانواده‌ها ، توسط مدیر مدرسه انجام خواهد شد .  وی در ادامه تصریح کرد : مسئولیت ثبت نام دانش آموزان برعهده‌ مدیران مدارس است و باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا با حضور فعال مدیران و توجیه دقیق عوامل اجرایی مدارس، این فرآیند با رعایت کامل احترام به مراجعین و والدین دانش آموزان صورت پذیرد.

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در ادامه بر   ثبت اطلاعات  دانش‌آموزان مدارس دولتی و غیردولتی در  سامانه ثبت نام الکترونیکی دانش آموزان (سناد) تاکید کرد و افزود : سنجش سلامت پایه اول دبستان از 20خرداد در پایگاه‌هایی که ادارات آموزش و پرورش تعیین کرده انجام خواهد شد و  ثبت نام نهایی این دانش آموزان منوط به ارائه تأییدیه از پایگاه سنجش است.

دریکوند در خصوص آمار دانش آموزان پایه اول دبستان افزود : پیش بینی می شود تا در سال تحصیلی جدید تعداد 32هزار دانش آموز در پایه اول دبستان ثبت نام کنند .

وی ادامه داد : ثبت نام از دانش آموزان  پایه اول متقاضی مدارس شاهد، از طریق سامانه سجا  به آدرس     saja.medu.ir انجام می شود.

دریکوند تاکید کرد : علاقه مندان به تحصیل در مدارس شاهد  باید در مهلت مقرر با مراجعه به سامانه سجا، نمون برگ های مربوطه را تکمیل کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز