استاندار تهران:

مردم سنگ تمام گذاشتند/ پیشنهاد تفکیک زمان انتخابات شوراها با ریاست جمهوری

۱۳۹۶/۰۳/۰۷ - ۱۰:۱۰:۳۰
کد خبر: ۵۶۴۸۲۳
مردم سنگ تمام گذاشتند/  پیشنهاد تفکیک زمان انتخابات شوراها با ریاست جمهوری
سیدحسین هاشمی با تقدیر از ملت به ویژه مردم استان تهران گفت: این حضور نشان داد که مردم سنگ تمام گذاشتند.
به گزارش خبر گزاری برنا در استان تهران،سیدحسین هاشمی که در برنامه زنده تهران ۲۰  ضمن تقدیر از مردم برای حضور باشکوه در انتخابات گفت: عده ای از شهروندان استان تهران به دلیل صف های طولانی تا پایان زمان برگزاری انتخابات نتوانستند رأی خود را به صندوق بیندازند که از این عزیزان عذرخواهی می کنیم.

استاندار گفت: حوصله ای که مردم ساعت ها برای انتظار در صفوف رأی گیری داشتند قابل تقدیر است و نشان داد مردم چقدر نسبت به این وظیفه احساس تکلیف کردند.

وی افزود: شورای نگهبان اخذ رأی پس از ساعت ۲۴ را خلاف قانون اعلام کرد و دوستان در وزارت کشور نیز  مرّ قانون را اجرا کردند. تعدادی از شهروندان در صف های طولانی نتوانستند رأی خود را به صندوق بیندازند که البته اجر کار آنها کمتر از رأی دهندگان نیست.

استاندار تهران با اشاره به اینکه در این انتخابات تعداد صندوق ها در برخی از شعب را افزایش دادیم تصریح کرد: در انتخابات اسفندماه سال ۹۴ در حسینیه ارشاد سه شعبه أخذ رأی مستقر بود  که دراین انتخابات علاوه بر استقرار ۷ صندوق،صندوق های سیار نیز در شعبه های شلوغ قرار دادیم.

هاشمی گفت: با تعامل هیئت نظارت بر انتخابات استان تهران تعداد اعضای هیئت اجرایی در شعبه های شلوغ را تا ۹ نفر افزایش دادیم.

وی با بیان اینکه این حضور در انتخابات کم نظیر بود افزود: مردم حق وتوی خود را به جهانیان نشان دادند.

 استاندار گفت: به عنوان مجری قانون، صیانت و امانتداری از آرای مردم را به عهده داریم و  همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند،خروجی انتخابات حق مردم است.

هاشمی تعداد عوامل اجرایی انتخابات در استان تهران را ۱۰۹ هزارو ۵۵۵ نفر برشمرد و تاکید کرد: بیش از ۶ میلیون و صدهزارنفر در استان تهران برای انتخابات حضور یافتند که نسبت به انتخابات سال ۹۲ ، یک میلیون و ۳۳۸ هزار نفر افزایش یافته است و از این تعداد افزایش،۹۰۰ هزار نفر مربوط به شهر تهران هستند.

به گفته وی؛ میزان مشارکت مردم استان تهران در انتخابات روز ۲۹ اردیبهشت ماه،۶۵.۴ درصد و در شهر تهران ۵۵.۳۵ درصد بوده است که رکوردی بی سابقه را نشان می دهد.

استاندار تهران ادامه داد: هیج کمبود تعرفه ای نداشتیم و طبق هماهنگی ها هرجا تا ۷۰ درصد تعرفه ها استفاده می شد پس از درخواست جایگزین می کردیم.

هاشمی لزوم تفکیک زمان انتخابات شوراها با ریاست جمهوری را یک ضرورت دانست و افزود: برگزاری انتخابات شوراها با ریاست جمهوری علاوه براینکه انتخابات شوراها را در سایه قرار داده بود ایجاد مشکل هم کرد.

وی برگزاری انتخابات الکترونیک در ۱۸ شهرستان وبخش استان تهران را تجربه موفقی برشمرد و ابراز امیدواری کرد همه انتخابات آتی  الکترونیک برگزار شوند.

استاندار تهران با تبریک به دکتر روحانی به عنوان منتخب مردم در ریاست جمهوری دوازدهم گفت: از همه نامزدها که با حضور خود موجب گرم شدن تنور انتخابات شدند نیز تشکر می کنم و آرزو دارم تا دولت دوازدهم موفق باشد.

هاشمی گفت: دکتر روحانی در شهر تهران ۷۰ درصد آرا ،حدود دو میلیون و ۵۶۰ هزار رأی اخذ کرد و آقای رییسی۹۵۸ هزار رأی به دست آورد.همچنین در کل استان تهران نیز آقای روحانی ۶۵ درصد آرا،حدود ۴ میلیون رأی به دست آورد و آقای رییسی یک میلیون و ۸۰۰ هزار رأی.


استاندار تهران در پایان با تاکید براینکه مردم به گمانه زنی ها در مورد نتایج انتخابات شوراهای شهر و روستای استان تهران توجه نکنند افزود: نتایج انتخابات شوراهای استان حداکثر تا روز دوشنبه اعلام خواهد شد.

 

نظر شما