مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی قزوین:

طرح تفصیلی نواحی منفصل شهری قزوین تصویب شد

۱۳۹۶/۰۳/۰۷ - ۱۴:۲۹:۱۳
کد خبر: ۵۶۵۰۹۱
طرح تفصیلی نواحی منفصل شهری قزوین تصویب شد
مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی قزوین از تصویب طرح تفصیلی نواحی منفصل شهری قزوین مانند وثوق آباد، نجف آباد و حسن آباد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، محسن اسماعیلی مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی قزوین با اشاره به اثرات مخرب پدیده حاشیه نشینی و سکونت گاههای غیررسمی خاطرنشان کرد: طرح تفصیلی نواحی منفصل شهری قزوین شامل وثوق آباد، نجف آباد و حسن آباد تصویب شد.

وی ادامه داد: با توجه به ایجاد نواحی منفصل شهری در اطرف شهر قزوین گام بلندی در راستای جلوگیری از گسترش این پدیده ها در مرکز استان برداشته شده است.

اسماعیلی گفت: ایجاد نواحی منفصل شهری، الگویی در راستای جلوگیری از گسترش سکونت گاههای غیر رسمی در شهرها می باشد.

وی افزود: با ایجاد این مناطق و تعریف ساز و کار شهری در این نواحی، مدیریت متمرکز شهری زیر نظر مسوولین مرکزی تعیین و امکان ارایه خدمات روبنایی و عمومی به سطح قابل قبولی افزایش خواهد یافت.

مدیر شهرسازی و معماری این اداره کل تصریح کرد: شهر قزوین با وجود رشد جمعیت، قرار گیری در مسیر شریان های اصلی کشور، نزدیکی به پایتخت و وجود شهرک های صنعتی دچارسکونتگاه ها غیر رسمی و حاشیه نشینی نگردیده و یکی از اصلی ترین دلایل آن علاوه بر تاثیر باغستان سنتی در همجواری شهر، پیش بینی و تعریف نواحی منفصل شهری در مکانهای مشخص می باشد.

اسماعیلی گفت: طرح تفصیلی ناحیه منفصل شهری وثوق آباد، نجف آباد، حسن آباد به همراه محدوده اندیشه پس از تصویب طرح جامع شهر قزوین در شورای عالی شهرسازی و معماری، تهیه و پس از سیر روال بررسی طرح و ضوابط و مقررات ساخت و ساز آن در جلسات کمیته فنی در جلسه کمیسیون ماده5 شهر قزوین مطرح شد.

وی ادامه داد: در این جلسات ضمن تصویب کلیات طرح، با عنایت به مفاد صورت جلسه ابلاغی طرح جامع مصوب شهر قزوین مقرر گردید طرح تفصیلی ناحیه اندیشه به دلیل مغایرت اساسی به منظور طی روال مربوطه به شورای عالی شهرسازی و معماری ایران ارسال گردد.

همچنین لیدا معروفی سرپرست اداره نظارت بر طرح های توسعه و عمران شهری نیز در ادامه این جلسه بیان کرد: به استناد مفاد تبصره2 ماده3 قانون تعاریف محدوده و حریم شهر، روستا، شهرک و نحوه تعیین آن ها روستاهایی که به موجب طرح های مصوب جامع در حریم شهرها واقع می شوند، در صورت رسیدن به شرایط شهر شدن، شهر مستقل شناخته نشده و به صورت منفصل به عنوان یک ناحیه یا منطقه از نواحی یا مناطق اصلی شهر تلقی و اداره خواهند شد و برای آنها در قالب طرح های جامع و تفصیلی ضوابط و مقررات ویژه متضمن امکان استمرار فعالیتهای روستایی تهیه و ملاک عمل قرار خواهد گرفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز