معاون عمرانی استاندار تاکید کرد:

لزوم تغییر الگوی کشت برای صیانت از منابع آبی

۱۳۹۶/۰۳/۰۸ - ۱۳:۲۹:۰۹
کد خبر: ۵۶۵۵۴۹
لزوم تغییر الگوی کشت برای صیانت از منابع آبی
معاون عمرانی استانداری قزوین گفت: برای صیانت از منابع آب زیرزمینی تغییر الگوی کشت و جلوگیری از تولید محصولات پر آب ضروری است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، علی فرخزاد معاون عمرانی استانداری قزوین در جلسه شورای حفاظت از منابع آبی استان که در استانداری برگزار شد با تاکید بر لزوم تغییر الگوی کشت برای صیانت از منابع آبی اظهار کرد: با تغییر الگوی کشت و جلوگیری از تولید محصولات پر آب می توان شاهد صیانت از منابع آب زیرزمینی بود.

فرخزاد با بیان اینکه فرونشست زمین در برخی مناطق استان قزوین مانند بویین زهرا جدی است افزود: اگر هنوز مسوولان و کشاورزان این خطر را جدی نگیرند نمی توانیم به هدف برسیم.

وی بیان کرد: با کنترل اضافه برداشت در چاه های مجاز باید تکلیف چاه های غیر مجاز روشن شود و در این کار نباید سستی به خرج دهیم و باید با قاطعیت با متخلف برخورد شود.

معاون عمرانی استانداری قزوین تصریح کرد: اریه الگوهای کشت مناسب با اقلیم و منابع آبی را باید جدی بگیریم و با ترویج این امور و توجه به آموزش کشاورزان از همراهی این گروه به خوبی استفاده کنیم.

وی یادآور شد: استفاده از پساب تصفیه خانه ها از دیگر ظرفیت هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد و در برنامه ریزی آن را جدی بگیریم.

فرخزاد گفت: آب های ورودی و خروجی استان نیز بدون برنامه ریزی هدر می رود در حالیکه می تواند برای تامین بخشی از نیازهای کشاورزی مورد استفاده قرار گیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز