مدیرکل شیلات مازندران:

درآمد صیادان در فصل صید ۸۰ میلیارد تومان بوده است

۱۳۹۶/۰۳/۰۹ - ۱۱:۱۵:۳۰
کد خبر: ۵۶۵۹۰۶
درآمد صیادان در فصل صید ۸۰ میلیارد تومان بوده است
مدیرکل شیلات مازندران در مراسم رهاسازی بچه ماهی در محمودآباد گفت: در فصل صید گذشته با صید 3500 تن ماهی استخوانی مبلغ 80 میلیارد تومان درآمد حاصله از این مقدار صید بوده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از محمودآبد؛ حسین علی رستمی، مدیرکل شیلات مازندران، در مراسم رهاسازی و تکثیر نیمه طبیعی ماهی سفید که با حضور مسئولان استانی و شهرستان در محل تعاونی ماهیگیری وحدت محمودآباد انجام شد، اظهار داشت: ایجاد زیستگاه مصنوعی در تمام دنیا برای بازسازی ذخایر وجود دارد و اکنون در دریای خزر که زیستگاه آن قبلا دچار خسارت شده ما آمدیم تا با این کار تا حدودی جایگزین ذخایر شود.

وی افزود: پیشنهاد ما این است که حداقل 10 درصد ذخایر را بتوانیم با زیستگاه مصنوعی ایجاد کنیم و قادر باشیم و بتوانیم تکثیر ماهی‌ها را داشته باشیم که ما با تعداد 54 تعاونی پره در سطح استان می‌توانیم در حداقل 25 مورد همچنین مکانی برای تکثیر مصنوعی داشته باشیم.

رستمی درباره مقدار صید دریا در گذشته و حال خاطرنشان کرد:ما در زمان‌های گذشته متوسط صید ما در دریای خزر حدود 7000 تن بوده که الان به مقدار 3500 تن کاهش پیدا کرده که این بخاطر عدم توجه کافی در گذشته به این مسئله بوده است.

مدیرکل شیلات مازندران تصریح کرد: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید به این مسئله توجه ویژه‌ای شده است و امیدوارم با گرایش رئیس دولت به مسئله حفظ ذخایر و محیط زیست بتوانیم با تلاش صیادان و شیلات به تولید 7000 تن برسیم.

وی در ادامه بیان کرد: از مقدار 7000 تن صید ماهی در دریا مقدار 250 میلیارد تومان تولید اقتصادی دریا در گذشته بوده که امروزه با 3500 تن صید مقدار 80 میلیارد تومان از صید ماهیان استخوانی درآمد حاصل می‌شود که تقریبا یک سوم مقدار گذشته شده است.

رستمی در خصوص چگونگی افزایش درآمد از صید تاکید کرد: حفاظت از رودخانه‌هایی که محل تکثیر طبیعی هستند و حفظ محیط زیست و با روش تکثیر نیمه مصنوعی در کارگاه شهید رجایی شیلات و این روش در تعاونی‌های پره ماهیگیری ما بتوانیم رقم صید ماهی را به رقم قبلی 7500 تن برسانیم.

مدیرکل شیلات در پایان گفت: برنامه امروز ما در واقع بهره‌برداری از زیستگاه مصنوعی ماهی سفید بود که توسط خود صیادان تعاونی پره وحدت محمودآباد اجرا شده و خرسنیم که فرهنگ بازسازی و ذخیره سازی در بین صیادان جا افتاده و اجراشده که بایستی در تمامی پره‌های مازندران اجرا شود.

photo_2017-05-29_14-45-15

photo_2017-05-29_14-45-12

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز