مدیرعامل آتش‌نشانی قزوین هشدار داد:

افزایش نگران‌کننده آتش‌سوزی علفزار‌ها و باغات در قزوین

۱۳۹۶/۰۳/۰۹ - ۱۴:۳۹:۴۰
کد خبر: ۵۶۶۱۲۳
افزایش نگران‌کننده آتش‌سوزی علفزار‌ها و باغات در قزوین
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین نسبت به افزایش نگران‌کننده آمار حریق علف‌های هرز و باغات در قزوین هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، ابوالفضل ذوالقدر مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین افزود: متاسفانه هر ساله و با شروع فصل گرما شاهد اعلام آتش سوزی گسترده در مزارع، علف‌های هرز، باغات سنتی شهر و بعضا درختان هستیم، بطوری که تماس‌های مردمی شهروندان با سامانه125 از ابتدای خرداد ماه سال جاری منجر به اعزام کارکنان این سازمان به 14مورد  عملیات اطفای حریق در این رابطه شده که نگران کننده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری قزوین با اشاره به آمار 823موردی حریق علف‌های هرز در سال1395 خاطر نشان کرد: امسال نیز با توجه به بارش مناسب نزولات آسمانی، پوشش گیاهی در سطح باغ‌ های قزوین و زمین‌ های غیر محصور، رشد و افزایش قابل توجهی داشته و لازم است باغداران به منظور جلوگیری از سرایت آتش سوزی های احتمالی نسبت به کنترل علف‌ های هرز و رسیدگی به زمین‌های خود اقدامات لازم را انجام دهند.

این مقام مسوول با بیان اینکه همه ساله با افزایش دمای هوا شاهد این گونه حوادث هستیم، افزود: این نوع حریق‌ ها بیشترین آمار آتش سوزی ها در فصل گرما را به خود اختصاص داده و موجب تحمیل خسارات مالی بر باغات، مزارع گندم و روستاییان می گردد.

آتش نشانی2

وی در ادامه از همه باغداران و اصنافی که در مجاورت مراتع و زمین‌های غیر محصور استقرار دارند درخواست کرد نسبت به علف زنی و ایجاد آتش بر در مرز بین باغات و اطراف محل کسب خود اقدام کرده و با این اقدام از سرایت احتمالی آتش سوزی و بروز خسارات مالی جلوگیری کنند.

ذوالقدر در پایان از عموم شهروندان خواست تا از پرتاب ته سیگار روشن و پسماندهای شیشه ای در دامان طبیعت و علف های خشک خودداری کنند و در سفرهای طبیعت گردی خود از خاموش کردن کامل چوب های نیمه سوخته آتش، کاملا مطمین شده و نکات ایمنی را رعایت کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز