استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

انتخابات ۲۹ اردیبهشت استان ؛ از سالمترین انتخابات بود

۱۳۹۶/۰۳/۰۹ - ۱۴:۵۸:۱۴
کد خبر: ۵۶۶۱۴۳
انتخابات ۲۹ اردیبهشت استان ؛ از سالمترین انتخابات بود
مردم قدرشناس کهگیلویه و بویراحمد روز 29 اردیبهشت امسال در کنار هیات‌های اجرایی و نظارت یکی از سالم‌ترین و امن‌ترین انتخابات را رقم زدند.

به گزارش خبرگزاری برنا از یاسوج؛استاندار گفت: هماهنگی و انسجام میان همه اعضای هیات هایاجرایی، نظارت و شورای نگهبان در طول فرآیند برگزاری انتخابات در این استان به نحو شایسته ای انجام شد. موسی خادمی افزود: همین انسجام، همدلی و هماهنگی میان دست اندرکاران امر انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا سبب شد که کمترین خدشه و تنشی بر روند این عرصه مهم سیاسی در استان رخ ندهد.

وی ادامه داد: سیاست و راهبرد اصلی برای مجریان و ناظران انتخابات 29 اردیبهشت امسال علاوه بر حضور حداکثری مردم پای صندوق های رای، برگزاری سالم، قانونمند و بدون کمترین تنش در این عرصه حساس بوده که به خوبی تحقق یافت.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: این استان که در طول دوره ها و انتخابات های گذشته همواره به عنوان استانی با وضعیت قرمز شناخته شده بود در 2 دوره برگزاری انتخابات اسفند94 و 29 اردیبهشت سال جاری و براساس اعلام وزارت کشور جزء استان‌هایی با برگزاری انتخابات امن و سالم معرفی شده است.

وی ادامه داد: نمایندگانی از همه گروه ها و هیات های نظارت نیز بر برگزاری انتخابات در کنار همه شعبه های اخذ رای حضور داشته و این اتفاق در استان کهگیلویه و بویراحمد سبب شد که کمترین تخلف و شائبه دخالتی توسط هیات های اجرایی وجود نداشته باشد.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: براساس دستورالعمل های اجرایی ستاد انتخابات کشور زمان رای گیری تا 24 شب جمعه 29 اردیبهشت ادامه داشت و صورت جلسات شمارش آرا در تمامی شعبه های اخذ رای اعم از شهری، روستایی، ثابت و سیار نیز با هماهنگی و انسجام تمامی دست اندرکاران اجرایی و نظارت انجام شد.خادمی، میزان مشارکت مردم در انتخابات 29 اردیبهشت را حدود 72 درصد بیان کرد و گفت: تاکنون هیچگونه شائبه ای و شکایتی مبنی بر تخلف انتخاباتی در این استان اعلام نشده است.وی، شمار واجدان شرایط در انتخابات 29 اردیبهشت در کهگیلویه و بویراحمد را 528 هزار و 930 نفر عنوان کرد.

خادمی گفت: تعداد کل آرای ماخوذه در این انتخابات 373هزار و 650 رای بود که تعداد آرای صحیح 368 هزارو 343 رای بوده است.استاندار افزود: حجت الاسلام حسن روحانی از مجموع آرای صحیح 187هزار و 31 رای، حجت الاسلام رئیسی 179 هزار و 157 رای، آقای میرسلیم یکهزار و 539 رای و آقای هاشمی طبا نیز 616 رای مردم این استان را به خود اختصاص دادند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز