مدیرعامل سازمان صنایع کوچک:

سه هزار و ۴۰۰طرح صنعتی در کشور راه اندازی می شود

۱۳۹۶/۰۳/۱۰ - ۱۲:۴۸:۵۸
کد خبر: ۵۶۶۶۱۲
سه هزار و ۴۰۰طرح صنعتی در کشور راه اندازی می شود
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: پیش بینی می شود طی امسال سه هزار و 400 طرح صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور راه اندازی و به بهره برداری برسد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، علی یزدانی مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در حاشیه بازدید از شهرک ها و نواحی صنعتی استان قزوین با بیان اینکه امسال پیش بینی می شود سه هزار و 400طرح صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور راه اندازی و به بهره برداری برسد، اعلام کرد: در دولت یازدهم، نسبت واحدهای تعطیل شده به واحدهای مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور از درصد به 14درصد کاهش یافته است.

یزدانی افزود: کاهش تعداد واحد های تعطیل شده در شهرک ها و نواحی صنعتی با وجود مشکلات پیش روی دولت، نشان از تاثیرات مطلوب برنامه های تعیین شده برای رشد و توسعه صنعت در کشور دارد.

وی اظهار کرد: تلاش داریم تا با بهره گیری از همه ظرفیت های کشور، تعداد واحدهای تعطیل و راکد در شهرک ها و نواحی صنعتی را بازهم کاهش داده و میزبان بهره وری در سطح واحد ها را نیز افزایش دهیم.

این مقام مسوول در ادامه از رشد 47درصدی سرمایه‌ گذاری در شهرک ها و نواحی صنعتی در 2ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: در سال گذشته 4هزار و 31فقره قرارداد برای سرمایه‌ گذاری در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور منعقد شد که به لحاظ تعداد نسبت به سال94، بیست درصد رشد داشته است.

وی همچنین به برنامه های سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور اشاره کرد و افزود: در حوزه اقتصاد مقاومتی 25 زیر پروژه داریم که یکی از مهم ترین آنها تکمیل زیرساخت های صنعتی است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطر نشان کرد: در همین رابطه به طور مستمر از شهرک ها و نواحی صنعتی کشور بازدید می کنیم تا مشکلات و موانع اجرای طرح های نیمه تمام از میان برداشته و برای تکمیل زودتر طرح های صنعتی به ویژه با پیشرفت بالای 60درصد تصمیم گیری شود.

وی اظهار کرد: امسال همچنین پیش بینی می کنیم 130هزار شغل جدید در واحدهای تولیدی مربوط به شهرک ها و نواحی صنعتی کشور ایجاد شود.

یزدانی خاطر نشان کرد: با اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در بخش صنعت شاهد ایجاد شغل های پایدار در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور خواهیم بود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: نوسازی واحدهای تولیدی با حمایت های مختلف از جمله کمک های اعتباری از دیگر برنامه های اقتصاد مقاومتی در حوزه صنعت است که آن را با جدیت دنبال می کنیم.

وی در ادامه هدف گذاری برای صادرات 2میلیارد دلاری واحد های کوچک و متوسط در سال جاری را از دیگر برنامه های اقتصاد مقاومتی حوزه صنعت نام برد و گفت: تلاش داریم تا با توانمند سازی بنگاه های تولیدی کوچک و متوسط شاهد افزایش تولید و صادرات این دسته از واحدها باشیم.

یزدانی یادآور شد: میزان صادرات کالاهای تولید شده در بنگاه های کوچک و متوسط در سال گذشته یک میلیارد و 700میلیون دلار بود.

وی بهره وری در میزان مصرف آب و بازچرخانی آب استحصالی از تصفیه خانه های صنعتی برای استفاده واحد های تولیدی را از دیگر برنامه های اقتصاد مقاومتی در بخش صنعت ذکر کرد که در دستور کار سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران است.

این مقام مسوول در ادامه با مثبت خواندن آثار برجام در حوزه صنعت، گفت: عقد این قرار داد موجب شده است تا شاهد تقویت سرمایه گذاری های خارجی در بخش صنعت باشیم.

یزدانی ادامه داد: عقد قرار داد و تفاهم نامه برای جذب هشت میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی که تاکنون پنج میلیارد دلار آن نهایی شده است، از دیگر آثار برجام می باشد.

رییس سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران اظهار کرد: ایجاد ارتباط و زمینه همکاری با کشورهای صنعتی اروپایی از دیگر فواید و دستاوردهای برجام بوده است که آثار آن را در آینده بیشتر خواهیم دید.

وی در بخش پایانی صحبت های خود از قزوین به عنوان استانی با ظرفیت های بالای صنعتی یاد کرد و گفت: از سال گذشته تاکنون اتفاق های خوبی در حوزه شهرک ها و نواحی صنعتی قزوین رخ داده است که از جمله آن باید به حل مشکل 30ساله پارک صنعتی لیا و ادغام آن با شهرک صنعتی لیا، رشد قابل توجه سرمایه گذاران و توسعه زیرساخت ها در نواحی و شهرک های این استان اشاره کنیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: با توجه به تقاضای بالای سرمایه گذاران برای فعالیت در شهرک صنعتی کاسپین تلاش داریم تا 300هکتار از اراضی جنب این شهرک را برای ایجاد واحد های تولیدی جدید اختصاص دهیم تا با این کار شاهد رونق هرچه بیشتر تولید و اشتغال در استان قزوین باشیم.

3 (2)

نظر شما