بازوند:

امضای ۲۲ هزار میلیارد تفاهم‌نامه در لرستان/برنامه ریزی برای ۲۵ هزار شغل

۱۳۹۶/۰۳/۱۱ - ۱۲:۳۶:۲۷
کد خبر: ۵۶۷۰۲۳
امضای ۲۲ هزار میلیارد تفاهم‌نامه در لرستان/برنامه ریزی برای ۲۵ هزار شغل
استاندار لرستان در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی لرستان گفت: امسال برای ایجاد 25 هزار شغل در استان لرستان برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان؛ هوشنگ بازوند با اشاره به اینکه کارگروه اشتغال و تولید در استان تشکیل شده است، اظهار داشت: برای تحقق اشتغال وعده داده شده در سال جاری نیازمند انجام بیش از شش هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری هستیم.

وی افزود: باید ساز و کارهای تحقق این میزان سرمایه‌گذاری را با استقبال از سرمایه‌گذاران و برداشتن موانع سد راه آن‌ها فراهم نماییم.

بازوند با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی بیان داشت: اقتصاد مقاومتی یک گفتمان علمی است که در بوته‌ی نقد و بررسی قرار گرفته و چکش‌کاری شده است.

رییس شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی لرستان عنوان داشت: اقتصاد مقاومتی همانند یک چتر عمل می‌کند که مقبول همگان است و می‌خواهند زیر این چتر در راستای توسعه‌ی کشور گام بردارند.

هوشنگ بازوند تصریح کرد: کمتر پیش آمده که همه‌ی قوا و بخش‌های مختلف کشور روی مسأله‌ای اجماع داشته باشند که خوشبختانه در مورد اقتصاد مقاومتی چنین است و این اجماع یک فرصت محسوب می‌شود.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه این فرصت نباید از بین برود، خاطرنشان ساخت: اساس اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال است که به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته‌اند.

وی افزود: سند تولید و اشتغال استان تهیه شده که در آن سهم هر شهرستان مشخص شده است.

بازوند با تاکید بر اینکه عمده‌ی کار به عهده‌ی مردم و بخش خصوصی است، گفت: لازمه‌ی اشتغال، تولید ثروت و سرمایه‌گذاری است که بر همین اساس ضروری است موانع این امر را برطرف نماییم.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه بخشی از این موانع و مشکلات مربوط به دولت است که باید برطرف شوند، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در بیانات نوروزی‌شان از مدیران انقلابی یاد کردند، امروز مدیر انقلابی و کارآمد کسی است که بتواند شرایط ایجاد اشتغال را فراهم نماید و در واقع تسهیل‌گر سرمایه‌گذاری باشد.

رییس شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی لرستان با اشاره به بهبود شاخص‌های کسب و کار لرستان بیان داشت: این امر نشان از توجهی دارد که در این مدت به فضای کسب و کار استان شده  است.

 بازوند به امضای 22 هزار میلیارد تفاهم‌نامه در لرستان اشاره کرد و بیان داشت: از این مقدار، حتی اگر 20 درصد نهایی شود، تاثیر بسیار خوبی بر روند توسعه‌ی استان خواهد داشت و نقطه‌ی امید خوبی است.

وی با اشاره به انجام برنامه‌ریزی برای دستیابی به صادرات 28 درصدی در سال جاری گفت: در سال گذشته برای 5/12 درصد برنامه‌ریزی کرده بودیم که در نهایت به رشد 25 درصدی در این حوزه نائل شدیم.

بازوند در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اهمیت موضوع گردشگری و نقش آن در توسعه‌ی استان عنوان داشت: اگر زیرساخت‌ها و شرایط را فراهم کنیم، سرمایه‌گذاری خودبخود صورت می‌گیرد.

رییس شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی لرستان افزود: باید سود گردشگری در جیب و سفره‌ی مردم خودش را نشان بدهد؛ تنها در این صورت است که گردشگری رونق می‌گیرد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز