فرماندار ویژه شهرستان ری:

امام خمینی (ره) نظام مقدس جمهوری اسلامی را با تکیه بر مردم بنا نهادند

۱۳۹۶/۰۳/۱۴ - ۱۵:۳۱:۳۸
کد خبر: ۵۶۷۹۴۱
امام خمینی (ره) نظام مقدس جمهوری اسلامی را با تکیه بر مردم بنا نهادند
هدایت اله جمالی پور فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: حضرت امام به همه نشان داد که شخصیت دادن به مردم و اعتماد به آنها لازمه پیروزی انقلاب و شرط بقا و قوام نظام است. ایشان، این نظام مقدس را با تکیه بر مردم بنا نهادند و مردم نیز همواره در عمر چهل ساله آن، در بزنگاه ها یاور و پشتیبان نظام بوده اند.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران،فرماندار ویژه شهرستان ری، شخصیت امام خمینی (ره) را کم نظیر توصیف کرد که باور به مردم یکی از مهمترین ویژگی های منظومه فکری ایشان بود.

معاون استاندار تهران در ادامه افزود: در ابتدای پیروزی انقلاب، وقتی همه مدل های مختلفی برای حکومت پیشنهاد می دادند، امام شجاعانه فرمودند که برای تعیین مدل حکومتی، باید به آرای مردم مراجعه کرد و نظر ایشان را جویا شد. این نشان می دهد که نظر مردم برای حضرت امام در مهمترین مسائل حکومتی ارجح بر هر نظر دیگری است.

وی مدل پیشنهادی برای این که به رفراندوم گذاشته شود را نیز مدلی مردمی توصیف کرد و اظهار داشت: وقتی که بسیاری مدل مطلوب شان، حکومت اسلامی بود، امام از جمهوری اسلامی سخن گفت، ساختاری که در آن جمهور مردم در تعیین و تثبیت تمامی ارکان، دخالت داشته و تمامی مسئولین نظام مستقیم یا غیر مستقیم با رای مردم انتخاب می شوند.

نماینده عالی دولت در شهرستان ری، دفاع مقدس را نمونه دیگری از اعتقاد حضرت امام به مردم، ارزیابی کرد و گفت: در دفاع مقدس، هنگامی که نیروهای نظامی برغم همه مجاهدت ها و دلاوری های خویش، در باز کردن گره از کار جنگ کند بودند، امام با تشکیل بسیج بیست میلیونی، طرح نو در انداخت و سبب گشایش در جنگ شد.

جمالی پور سخن تاریخی امام مبنی بر میزان بودن رای ملت را تجلی باور ایشان به مردم دانست و تصریح کرد:امروز در حالی که خاورمیانه در آتش جنگ می سوزد و کشورهای منطقه دوران ناآرامی را سپری می کنند، مردم ایران بیست و نهم اردیبهشت ماه در آرامش و امنیت کامل به پای صندوق های رای رفتند و حماسه آفریدند. بی شک این ثبات میهن عزیز ما در دریای متلاطم خاورمیانه مرهون اعتقاد راسخ امام راحل و مقام معظم رهبری به مردم است و نظامی که تکیه اش بر مردم باشد، هیچگاه گرفتار بحران نخواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز