نگاه امام(ره) یک نگاه عرفانی، فلسفی و حکمی بود

۱۳۹۶/۰۳/۱۶ - ۰۸:۰۲:۰۷
کد خبر: ۵۶۸۱۵۷
عباس امینی زاده شهردار بندرعباس با بیان اینکه ثبات و قدرت ایران امروز، مرهون اندیشه‌های بلند امام خمینی(ره) است، بیان کرد: این هنر حضرت امام(ره) بود که توانستند حضور مردم و حضور دین در عرصه سیاسی و اجتماعی و فقها و علما را به هم پیوند بزنند و در قالب نظام جمهوری اسلامی آن را متبلور بسازند.

به گزارش خبرگزاری برنا در خبرگزاری هرمزگان، عباس امینی زاده شهردار بندرعباس با بیان اینکه ثبات و قدرت ایران امروز، مرهون اندیشه‌های بلند امام خمینی(ره) است، بیان کرد: این هنر حضرت امام(ره) بود که توانستند حضور مردم و حضور دین در عرصه سیاسی و اجتماعی و فقها و علما را به هم پیوند بزنند و در قالب نظام جمهوری اسلامی آن را متبلور بسازند.

شهرداربندرعباس با اشاره به اینکه نگاه امام(ره) یک نگاه عرفانی، فلسفی و حکمی بود و همین نگاه باعث می‌شد که به جامعه نگاه تکاملی و روبه رشد داشته باشند، افزود: امام(ره) اسلام را از حوزه‌های علمیه، کتابخانه‌ها و مجالس دینی خارج کرد و امروز در خیابان‌ها، بازارها، رادیو و تلویزیون و رسانه‌ها اسلام مطرح می‌شود.

امینی زاده با تاکید اینکه امام خمینی (ره) نه تنها رهبر انقلاب اسلامی ایران بود بلکه شخصیتی بود که عقاید انسانی را در جهان گسترش داد، تصریح کرد: رهبران دیگر کشورها بر اساس تفکرات خود انقلاب‌ها را هدایت می‌کردند در حالی که امام خمینی(ره) براساس رهنمودهای قرآن که تفکر امام را شکل داده بود انقلاب را هدایت می‌کردند. 

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) با پشتوانه مساجد، معنویت و خداپرستی را به جهان برگرداندند، اظهار کرد: حرکت ایشان مبتنی بر فطرت و دین بود، آن هم نه بر اساس تفسیری از دین، بلکه، مبتنی بر خود دین  و مسجد هم همواره در متن دین وجود داشته است، زیرا ما معتقدیم که دین دارای سه رکن مکان (مسجد)، علم (قرآن کریم)  و انسان (عترت) است، بر همین اساس ایشان با لحاظ این سه رکن، جایگاه مساجد را بسیار پر اهمیت می‌دانستند.

شهردار بندعباس  تنها راه تداوم خط امام را آشنایی نسل جوان با روش و سیره امام خمینی(ره)دانست و گفت: مقام معظم رهبری جمله‌ای دارند مبنی بر اینکه انقلاب اسلامی بی نام امام خمینی(ره) در هیچ کجای جهان شناخته شده نیست بنابراین شناخت امام شناخت انقلاب و ارزش‌های انقلاب است.

نظر شما