رئیس هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان قم خبر داد

بررسی اعتراض نامزدهای انتخابات شوراها در قم با حضور معترضین

۱۳۹۶/۰۳/۱۶ - ۱۰:۳۰:۴۶
کد خبر: ۵۶۸۳۱۸
بررسی اعتراض نامزدهای انتخابات شوراها در قم با حضور معترضین
رئیس هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان قم از بررسی اعتراض نامزدهای انتخابات شوراها در قم با حضور معترضین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، احمد امیرآبادی فراهانی با بیان این‌که در انتخابات شوراها شاهد حضور گسترده مردم و نامزدهای مختلف از جریان‌های سیاسی بودیم، اظهار کرد: با پایان یافتن انتخابات و اعلام نتایج بالطبع برخی از نامزدها اعتراضاتی داشتند.

وی ادامه داد: به استناد مواد 55 و 56 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور، چنانچه پس از اعلام صحت انتخابات از سوی هیأت نظارت شهرستان نامزدی در خصوص نتایج اعلام‌شده شوراهای اسلامی شهر و روستا، شکایت داشته باشند، می‌توانند شکایت‌های خود را به هیأت‌های نظارت ارائه دهند.

رئیس هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان قم افزود: بر همین اساس در مهلت قانونی که روزهای 9 و 10 خردادماه به این امر اختصاص‌یافته بود 64 نفر از نامزدها اعتراض خود را به هیأت عالی نظارت استان تحویل دادند.

وی افزود: پیش‌ از این هم 90 نفر از نامزدها اعتراض خود را به هیأت اجرایی تحویل داده بودند که در بین آن‌ها افرادی نیز وجود دارند که شکایت خود را هم به هیأت اجرایی و هم به هیأت نظارت تحویل داده‌اند.

امیرآبادی بابیان اینکه هیأت نظارت استان مسؤول رسیدگی به این شکایت‌ها است، تأکید کرد: جلسه‌ای روز چهارشنبه 17 خردادماه در استانداری با حضور کاندیداهای معترضی که در مهلت قانونی اعتراض خود را انجام داده‌اند و نمایندگان استان قم در مجلس برگزار می‌شود.

وی از آمادگی هیأت نظارت برای بررسی اعتراض‌ها خبر داد و گفت: در این جلسه به اعتراض‌های کاندیداها با حضور اعضای هیأت عالی نظارت رسیدگی خواهد شد.

رئیس هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان قم افزود: هر صندوقی که کاندیداها به آن اعتراضداشته باشند و برای آن سند یا دلیلی داشته باشند همان صندوق در حضور آن‌ها مورد بازشماری قرار خواهدگرفت.

وی به انتخابات سایر شهرهای قم اشاره کرد و افزود: چهار نفر از نامزدهای پنجمین دوره انتخابات شوراها در شهرهای اطراف قم  اعتراض داشتند که به آن‌ها هم رسیدگی می‌شود.

امیرآبادی در خصوص انتخابات در روستاهای قم گفت: شکایاتی از روستاها هم به هیأت نظارت شهرستان رسیده که بعد از بررسی مقرر شده صندوق چند روستا بازشماری شود.

 

نظر شما