رادفر :

ستاد اربعین حسینی امسال بصورت استانی هدف گذاری ، مدیریت و برنامه ریزی می شود

۱۳۹۶/۰۳/۱۶ - ۱۳:۲۸:۵۷
کد خبر: ۵۶۸۵۱۳
ستاد اربعین حسینی امسال بصورت استانی هدف گذاری ، مدیریت و برنامه ریزی می شود
پیاده روی اربعین حسینی به یک برند جهان تشیع و حرکت جهان اسلام تبدیل شده است که در نوع خود بی نظیر است لذا باید برای گسترش و تقویت آن باید نهایت تلاش خود را انجام دهیم .

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، دکتر رادفر در نخستین جلسه هماهنگی ستاد اربعین اباعبدالله الحسین (ع) که امروز در استانداری برگزار شد ، با اشاره به ساختار جدید ستاد اربعین حسینی گفت: بر اساس ساختار جدید بیشتر برنامه ها و اقدامات اجرایی بر عهده استانها می باشند و ستاد استانی هدف گذاری و برنامه ریزی می نماید .

وی با بیان اینکه ارائه خدمات به زائرین اباعبدالله الحسین (ع) جزو اصلی ترین وظایف و تکالیف ماست و دارای اجر و پاداش معنوی و اخروی است ، اظهار داشت : پیاده روی اربعین حسینی به یک برند جهان تشیع و حرکت جهان اسلام تبدیل شده است که در نوع خود بی نظیر است لذا باید برای گسترش و تقویت آن باید نهایت تلاش خود را انجام دهیم .

جانشین ستاد اربعین حسینی در آذربایجان غربی ادامه داد : این ستاد با مسئولیت استانداران در هر استانی تشکیل می شود که معاون سیاسی امنیتی به عنوان جانشین و دبیر نیز تا جلسه آینده  توسط مقام عالی استان تعیین و ابلاغ می شود .

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی همچنین از تشکیل کمیته های زیر مجموعه این ستاد شامل کمیته امنیتی انتظامی ، کمیته اعزام ، کمیته مشارکت های مردمی ، اسکان و تغذیه ، کمیته بهداشت و درمان و کمیته فرهنگی ، آموزشی و اطلاع رسانی ، کمیته حمل و نقل خبر داد و افزود : با برگزاری جلسات و برنامه ریزی های به موقع امیدواریم امسال نسبت به سال گذشته خدمات بهتری به زائرین این سفر معنوی ارائه شود.

رادفر در ادامه با بیان اینکه امسال مقرر شده از مرز خسروی نیز زائران اعزام شوند ، گفت: زائران استانهای شمال غرب و غرب کشور امسال از مرز خسروی اعزام می شوند .

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی همچنین بر استفاده از ظرفیت و نهادهای مردمی ، بسیج و سمن ها تاکید نمود و گفت: باید برنامه ریزی های لازم انجام شود تا از پراکندگی و اقدامات موازی کارانه جلوگیری شود.

وی ادامه داد: با توجه به تجربه های گذشته در مسیر رفت هماهنگی هایی وجود دارد ولی در برگشت زائرین ناهماهنگی هایی دیده می شود که باید با احصا نقاط قوت و ضعف اقدامات گذشته و با پیش بینی و برنامه ریزی های به موقع خدمات مناسب ارائه شود.

عطاپور مدیرکل فرهنگی اجتماعی استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به بحث استانی محوری ستاد اربعین حسینی در سال جاری ، گفت: در این ساختار استانها به این امر ورود پیدا کرده و مدیریت می کنند .

وی همچنین از شناسنامه دار کردن موکب ها در سال جاری خبر داد و گفت : هیئت ها باید توجه داشته باشند برای موکب داری در عراق باید به ستاد عتبات عالیات برای صدور شناسنامه مراجعه نمایند .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز