استاندار در ستاد ساماندهی امامزاده حسین (ع)؛

توسعه گردشگری منوط به ساماندهی آثار باستانی و بقاع متبرکه است

۱۳۹۶/۰۳/۱۷ - ۱۰:۳۰:۰۸
کد خبر: ۵۶۸۸۵۰
توسعه گردشگری منوط به ساماندهی آثار باستانی و بقاع متبرکه است
استاندار قزوین توسعه صنعت گردشگری را منوط به ساماندهی آثار باستانی و بقاع متبرکه در استان قزوین دانست.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، فریدون همتی استاندار قزوین در جلسه ستاد ساماندهی امامزاده حسین (ع) اظهار کرد: با احداث واحد های تجاری و مراکز خرید در اطراف امامزاده حسین (ع) و وارد کردن بخش خصوصی در این امر صنعت جهانگردی توسعه پیدا خواهد کرد.

همتی افزود: اگر واحد های تجاری در اطراف امامزاده احداث و بخش خصوصی وارد شود این صنعت در استان قزوین متحول می شود.

وی ساماندهی امامزاده حسین(ع) را دارای آثار فرهنگی و اقتصادی زیادی برای استان و شهر قزوین دانست و ادامه داد: ساماندهی این حرم اثر گذاری بالایی دارد و از نظر شهرسازی و همچنین رویکرد فرهنگی برای مسوولان استان حایز اهمیت است و در رونق کسب‌ و کار، تاثیر بسزایی خواهد داشت.

علی فرخزاد معاون عمرانی استاندار قزوین هم  با اشاره به اینکه ساخت زایرسرا، سرویس بهداشتی و پارکینگ در اولویت ‌های این طرح قرار دارد، گفت: شروع این پروژه به‌صورت فاز به فاز انجام خواهد شد تا بتوان با تامین منابع مالی، طرح را ‌پیش برد.

وی با بیان اینکه آستانه امامزاده حسین (ع) دارای ظرفیت بی ‌بدیلی است که ساماندهی آن حتما در سطح ملی با استقبال و نگاه مثبت مسوولان مواجه خواهد شد، اضافه کرد: شهرداری باید زودتر اسناد مناقصه این طرح را آماده کند چون انتشار آگهی این مناقصه موجب ایجاد موج امیدواری در میان مردم شده و به اجرای سریع‌ تر پروژه کمک خواهد کرد.

در این جلسه اعضای حاضر در خصوص موانع و مشکلات اجرای طرح به بحث و تبادل ‌نظر پرداخته و راهکارهای خود را در خصوص تسریع در اجرای پروژه اعلام کردند.

محمدعلی حضرتی ها مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری و حجت الاسلام علامرضا عادل مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین ازجمله حاضرین در این جلسه بودند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز