مسئول امور استان‌های حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی :

مدیریت جهادی راهکاری برای مقابله موفق با بحران‌ها

۱۳۹۶/۰۳/۱۷ - ۱۳:۳۱:۱۸
کد خبر: ۵۶۹۰۳۵
مدیریت جهادی راهکاری برای مقابله موفق با بحران‌ها
مسئول امور استان‌های حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی درجلسه شورای هماهنگی گفت: در استان مرکزی اقدامات موثری در بخش کشاورزی انجام شده و این استان نسبت به اغلب استان‌ها پیشرو است، اما با مدیریت جهادی می‌توان از ظرفیت موجود برای رفع یا کاهش چالش‌هایی مانند بحران کم‌آبی بهره بیشتری برد.

به گزارش خبرگزاری برنا مرکزی ؛ حجت‌الاسلام علی ایمانی‌تبار در جلسه شورای هماهنگی با رویکرد فرهنگ جهادی با مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با بیان اینکه یکی از مباحث و چالش‌های مهم این روزها بحران کم‌آبی است، بیان کرد: تکرار مباحث، بحران کم‌آبی را رفع نمی کند و باید راهکار موثری برای این مسئله تعریف کرد که این موضوع در قالب مدیریت جهادی محقق می‌شود.

وی عنوان کرد: با کمک ۷۰۰ نیروی کار این سازمان در استان مرکزی که حدود ۸۰ درصد آنها متخصص هستند می‌توان کار فوق‌العاده‌ای در این بخش انجام داد، در غیر این صورت بحران‌ها تاثیر سوء خود را در جامعه می‌گذارند.

حجت‌الاسلام ایمانی‌تبار با بیان اینکه در استان مرکزی اقداماتی انجام شده که باعث می شود این استان در بخش کشاورزی نسبت به دیگر استان‌های کشور در جایگاهی مناسب‌تر قرار داشته باشد، عنوان کرد: با این وجود باید این سوال برای مدیران بخش‌های مختلف مجموعه مطرح شود که آیا از تمامی ظرفیت و امکانات موجود بهره گرفته شده است؟ و باید توجه داشت طرح این سوال برای دست‌یابی به شرایط بهتر می‌تواند بسیار کارساز باشد.

مسئول امور استان‌های حوزه نمایندگی ولی فقیه وزارت جهاد کشاورزی با بیان این نکته که یقین دارم با ظرفیت موجود می‌تواند تحولی عظیم‌تر در این استان ایجاد کرد، ادامه داد: موضوع مهم کنترل بحران آب، افزایش صادرات و ایجاد زمینه برای این منظور، گسترش کشت دانه‌های روغنی که از مسائل حیاتی به شمار می‌رود و بسیاری از دیگر موارد این بخش ارتباط مستقیمی با نحوه مدیریت دارد.

حجت‌الاسلام ایمانی تبار با بیان اینکه با برنامه‌ریزی و کار جهادی می‌توان کار فوق‌العاده انجام داد، عنوان کرد: مصداق این موضوع را می‌توان در بررسی و واکاوی داستان حضرت یوسف(ع) به وضوع استنباط کرد.

وی در ادامه به بررسی عملکرد و نحوه مدیریت مصر توسط حضوت یوسف پرداخت و افزود: این پیامبر الهی با عملکرد خود که برخاسته از هدات الهی بود در واقع نحوه مدیریت را به انسان‌ها اموخت و ناامیدی و یاس را به امیدواری تبدیل کرد و یک کشور را از نابودی نجات داد.

مسئول امور استان‌های حوزه نمایندگی ولی فقیه وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر این نکته که مدیر موفق فردی است که برنامه طولانی مدت مبتنی بر شرایط را ارائه دهد، بیان کرد: حضرت یوسف(ع) برنامه‌ای برای ۱۴ سال طراحی کرد که البته این ۱۴ سال مقدمه‌ای برای سال‌های بعد مردم مصر بود که به این طریق زندگی در رفاه برای تمامی مردم این کشور محقق شود.

ایمانی‌تبار حضرت یوسف(ع) را نمونه‌ مدیر موفق در اقتصاد مقاومتی توصیف کرد و افزود: این پیامبر الهی شیوه‌ای را تعریف کرد که تمامی مردم در کار شریک شوند و یک فرد هم کنار گذاشته نشد. در این شیوه حتی زندانیان هم با این پیامبر همراه شدند. در واقع این داستان و این شیوه مدیریت حضرت یوسف که به امر الهی انجام شد نحوه مدیریت درست را به ما آموزش می‌دهد و این نکته ارشمند را بازگو می‌کند که مدیر موفق فردی است که توانایی کار کردن با تمامی افراد را داشته باشد و با وجود تنوع سلایق افراد را در انجام امور همراه کند.

وی عنوان کرد: از خودگذشتگی، ایستادگی در برابر هوس، همکاری آحاد جامعه و آینده‌نگری از جمله خصوصیات مدیر موفق است که در مرور داستان حضرت یوسف(ع) نمود پیدا می‌کند.

مسئول امور استان‌های حوزه نمایندگی ولی فقیه وزارتخانه جهاد کشاورزی ادامه داد: آینده‌نگری در شرایط حاضر به این معناست که یک مدیر به یک سال ترسالی اکتفا نکند و این ترسالی را به نحوی مدیریت کند که بیشترین بهره را از وضعیت موجود برای سال‌های آینده به دست آوریم.

حجت‌الاسلام ایمانی‌تبار با بیان اینکه آبیاری تحت فشار تنها یکی از راه‌های مقابله با بحران کم‌آبی است، افزود: راه‌های متعددی برای مقابله با این بحران وجود دارد. امسال سیلاب‌های متعددی را شاهد بودیم که این سیلاب‌ها بسیاری از امکانات را از بین بردند و سوال کلیدی این است که از فرصت سیلاب در بخش مقابله با کم‌آبی تا چه میزان استفاده شد؟

وی با تاکید بر این نکته که یقین داشته باشیم با مدیریت جهادی به وضعیت مطلوب‌تر دست می‌یابیم، عنوان کرد: در تمامی بخش‌ها باید این مدیریت را در دستور کار قرار دهیم که نتایج بهتری حاصل شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز