مدیرکل اوقاف استان اردبیل:

آماده همکاری همه‌جانبه با کمیته امداد برای ترویج و احیای فریضه واجب زکات هستیم

۱۳۹۶/۰۳/۱۸ - ۱۲:۲۰:۰۸
کد خبر: ۵۶۹۴۹۶
آماده همکاری همه‌جانبه با کمیته امداد برای ترویج و احیای فریضه واجب زکات هستیم
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: آماده همکاری همه‌جانبه با کمیته امداد در زمینه ترویج و احیای فریضه واجب زکات هستیم.

به گزارش برنا،حجت‌الاسلام اکبر قیامی صبح امروز در دیدار با مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل اظهار داشت: موقوفات می‌تواند بخش مهمی از مشکلات خانواده‌های نیازمند جامعه را رفع کند و در این زمینه تاثیرگذار باشد که باید تلاش بر این باشد تا در این راستا فرهنگ وقف در استان توسعه و گسترش یابد.

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل بیان کرد: سنت حسنه وقف دارای آثار و برکات بسیار در جامعه است که یکی از مزیت‌های حائز اهمیت آن دستگیری از فقرا است و برای ترویج این نوع وقف در سطح استان باید اقدامات فرهنگی و اطلاع‌رسانی به مردم استان و خیرین انجام شود.

وی با بیان اینکه لازم است با فرهنگ‌سازی سنت‌های حسنه اسلامی در بین آحاد مختلف مردم نهادینه شود، گفت: آماده همکاری همه‌جانبه با کمیته امداد در زمینه ترویج و احیای فریضه واجب زکات هستیم که در راستای تحقق این امر مساجد نقش به سزایی را ایفا می‌کنند.

قیامی با اشاره به طرح‌های تشویقی اوقاف استان برای توسعه فرهنگ زکات در اردبیل تصریح کرد: هر مسجدی که در امر احیای زکات موفق عمل کند، اداره اوقاف و امور خیریه 20 تا 50 میلیون ریال بسته تشویقی به مساجد مؤدی زکات پرداخت خواهد کرد تا این امر زمینه‌ساز توسعه هر چه بیشتر فرهنگ پرداخت زکات در منطقه شود.

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل افزود: این سنت حسنه به مسلمانان توصیه شده که بر اساس آیات، روایات و احادیث اگر همه زکات خود را به موقع پرداخت کنند فقیری بر روی زمین باقی نخواهد ماند که امید است با درایت و همکاری گسترده‌تر بیش از پیش شاهد پرداخت زکات توسط خیران و نیکوکاران باشیم.

 

نظر شما