رییس اداره دامپزشکی شهرستان بویین زهرا تاکید کرد:

ضرورت استفاده از تجهیزات ایمنی در کشتارگاه های دام

۱۳۹۶/۰۳/۱۸ - ۱۲:۲۷:۳۹
کد خبر: ۵۶۹۵۱۱
ضرورت استفاده از تجهیزات ایمنی در کشتارگاه های دام
رییس اداره دامپزشکی شهرستان بویین زهرا استفاده از تجهیزات ایمنی در کشتارگاه های دام توسط کارکنان را الزامی دانست.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، دکتر مهدی مهرزاده رییس اداره دامپزشکی شهرستان بویین زهرا اذعان کرد: کارکنان کشتارگاه های دام در بویین زهرا ملزم به استفاده از ماسک و دستکش و عینک در زمان عملیات کشتار هستند تا ایمنی حفظ شود.

رییس اداره دامپزشکی شهرستان بویین زهرا گفت: از جمله مشاغلی که احتمال ابتلا به بیماری های مشترک بین انسان و دام در آنها بالاست، شغل کارگران و قصابان شاغل در کشتارگاه می باشد که لازم است در راستای حفظ سلامت و ایمنی، نسبت به کارگیری تجهیزات بهداشتی کمال دقت را داشته باشند.

دکتر مهرزاده افزود: با همکاری مدیریت و پیگیری های سرپرست و کادر بهداشتی کشتارگاه، کلیه پرسنل شاغل در کشتارگاه از لباس کار، چکمه، کلاه ایمنی، ماسک و دستکش استفاده می نمایند.

وی در خصوص ضرورت استفاده از ماسک و دستکش گفت: در حال حاضر تب کریمه -کنگو به عنوان یکی از بیماری های پر مخاطره جامعه مورد توجه قرار گرفته است که از مهمترین راه­های انتقال آن تماس با خون و لاشه آلوده به ویروس عامل بیماری می باشد.

دکتر مهرزاده همچنین از بازدید مشترک کارشناسان اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان قزوین در راستای بررسی عملکرد بهداشتی این واحد و رفع نقاط ضعف احتمالی و تقویت نقاط قوت خبر داد.

وی درپایان در خصوص اهمیت حضور مسوول فنی و وظایف و مقررات نیز مطالبی عنوان و بر خرید گوشت های دارای مهر دامپزشکی تاکید و به عموم مردم توصیه کرد از خرید گوشت و سایر فرآورده های دامی خارج از زنجیره بهداشتی کشتارگاه پرهیز نمایند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز