نماینده ولی فقیه در استان:

علی ‌رغم همه نیرنگ ‌ها، حضور مردم در پای صندوق‌ های رای باشکوه بود

۱۳۹۶/۰۳/۱۸ - ۱۴:۰۸:۳۲
کد خبر: ۵۶۹۵۸۳
علی ‌رغم همه نیرنگ ‌ها، حضور مردم در پای صندوق‌ های رای باشکوه بود
نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: علی ‌رغم همه نفاق‌ ها، دروغ ‌ها، نیرنگ ‌ها و جلاد را به جای شهید گذاشتن، حضور مردم در انتخابات بسیار پرشور بود و این حضور میلیونی مردم پشتوانه عظیمی برای نظام اسلامی محسوب می‌ شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، آیت‌ الله عبدالکریم عابدینی در دیدار جمعی از هنرمندان جوان و اصحاب رسانه استان قزوین با اشاره به حادثه تروریستی تهران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی منادی  اظهار کرد: تبریک و تسلیت عرض می ‌کنم شهادت عزیزانی را که در مقابل شرارت و جهالت مقاومت کردند و نقشه شوم آن‌ ها را خنثی کردند.

وی با اشاره به در پیش بودن شب ‌های احیا، خاطر نشان کرد: خودمان را محیا کنیم تا در شب‌ های احیا، زنده بشویم چرا که این ایام زنده کننده روح و جان آدمی است.

تنها یک شب لیله القدر است

امام جمعه قزوین با بیان اینکه ما لیالی قدر نداریم، بلکه لیله القدر داریم، خاطر نشان کرد: هر شب می ‌تواند شب احیا باشد اما قرآن و روایات اصرار دارند که فقط یک شب لیله القدر است و ضروری است از گفتن لیالی قدر پرهیز کنیم.

IMG_6043

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطر نشان کرد: آغاز سال تجاری، سال کشاورزی و سال تحصیلی زمان مشخصی دارد و آن کسانی که به انسانیت خود فکر می کنند، شروع آن شب قدر و پایان آن هم شب قدر است و شب قدر فرصت بی بدیلی برای خودسازی به شمار می آید.

منبر، رسانه انقلابیون در دوران مبارزات بود

وی با بیان اینکه رسانه ما در ایام مبارزات انقلابی، منبر بود، گفت: در دوران مبارزات انقلابی کار رسانه‌ ای با سختی‌های بسیاری همراه بود و ما اعلامیه امام راحل (ره) را زیر عبا پنهان می‌ کردیم و به قزوین می‌ آوردیم، اما امروز به برکت پیروزی انقلاب در حوزه رسانه تحولات بسیاری ایجاد شد و به پاس این پیشرفت‌ ها باید خداوند را شاکر باشیم.

هیچگاه اسلام به اندازه این دوران قدرت نداشته است

آیت ‌الله عابدینی با اشاره به حضور باشکوه مردم در پای صندوق ‌های رأی، تأکید کرد: نباید آرای مردم را محدود به رای یک کاندیدا کنیم، زیرا اکثر کسانی که به کاندیداهای مختلف رای دادند، مومن و مسلمان بودند و این حضور باشکوه نشان دهنده اقتدار نظام است و باید بدانیم هیچگاه اسلام به این اندازه قدرت نداشته است.

علی‌ رغم همه نیرنگ‌ ها، حضور مردم در پای صندوق ‌های رای باشکوه بود

وی ابراز کرد: فعالیت‌ های هنرمندان و اصحاب رسانه در تحقق حماسه انتخابات بسیار مؤثر بود و رصد دوره‌ های مختلف انقلاب نشان می‌دهد هیچ زمانی قدرت بچه ‌های متدین و نیرو های انقلاب به اندازه امروز نبوده و شرایط کنونی برای ما روحیه بخش است.

بعثت، غدیر، عاشورا و انقلاب اسلامی بزرگ‌ ترین هنرهای تاریخ هستند

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه همه شما با هر گرایشی هنرمند محسوب می‌ شوید، یادآور شد: اصلی‌ترین هنر شما، کشف و معرفی هنرهایی است که اتفاق افتاده و بزرگ‌ ترین هنرهای تاریخ یعنی بعثت، غدیر، عاشورا، انقلاب اسلامی و وقایعی همچون 15خرداد است.

آیت ‌الله عابدینی اظهار کرد: هنرمند واقعی کسانی هستند که گرد و غباری که بر روی این هنرهای بزرگ نشسته است بردارند و مرحوم سلحشور کاری که انجام داد برداشتن گرد و غبار از سوره یوسف بود و به همین دلیل هنر او ماندگار شد و حتی از مرزها عبور کرد و ملت‌ های دیگر را هم تحت تاثیر قرار داد.

ریا اثرگذاری هنر را از میان می‌ برد

وی با تاکید بر استفاده هر چه بیشتر ظرفیت هنر و هنرمندان، تصریح کرد: همانگونه که استفاده هر چه بیشتر از هنر و هنرمندان امری ضروری است، اما باید توجه داشت اگر کوچک ‌ترین ریا در استفاده از هنر به وجود بیاید، اثرگذاری هنر را از میان می‌برد.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه سیاست بازی‌ ها اثر کار هنری را از میان می‌ برد، افزود: هنر مانند نماز است و اگر ریا، دنیا، شهرت و انگیزه‌ های سیاسی در آن به وجود بیاید، کل هنر را متلاشی خواهد کرد و پس از آن نام هنر را نمی‌ توان به آن اطلاق کرد.

خدا با استفاده از ابزار هنر، حیمنه‌ شرک، کفر، جهالت و زشتی‌ ها را شکست

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطر نشان کرد: خدا با استفاده از ابزار هنر، حیمنه شرک، کفر، جهالت و زشتی‌ ها را شکست و با بیان آیات «القارعه، ما القارعه، و ما ادراک ما القارعه»، الفبا را جوری با یکدیگر ترکیب کرد که از آن هنر متولد شد و با این هنر در عمق جان‌ ها راه پیدا کرد و تحولات عظیم معنوی به وجود آورد.

 هنری ماندگار می‌ شود که به هنر الهی وصل شود

وی تاکید کرد: برای اینکه هنرمان معنا پیدا کند، ماندگار شود و اثرگذار باشد همه کانال‌ های هنری و فعالیت‌ های سایت ‌های هنری باید به سایت هنر خدا وصل شود و اگر وصل شود شریک خدا می‌ شویم و هنرمان رنگ قرآن می‌ گیرد و ماندگار و اثر گذار می‌ شود.

 هنر بدون صداقت به ابزاری برای حیله و نیرنگ تبدیل می ‌شود

 آیت ‌الله عابدینی افزود: صداقت مهمترین شاخصه هنر است و اگر صداقت از هنر برداشته شود، به ابزاری برای حیله و بدی تبدیل می ‌شود و این صداقت است که هنر را از چیزهای دیگر جدا می‌ کند و در حقیت هنر ترازوی تشخیص سیاست از سیاست‌ زدگی صداقت است.

 امام جمعه قزوین با تاکید بر اینکه اگر کارهایمان را به هنر مزین نکنیم، ضایع می شود، اذعان کرد: باید قدر هنر را بدانیم و با استفاده از آن اجازه ندهیم جوانمردی، صداقت، ایمان، انسانیت و خدایی بودن در جامعه غریب بماند و ابن‌ زیاد با نقاب نفاق به شهر ما وارد شود و خیمه ‌های امام حسین (ع) را به آتش بکشد.

وی خاطر نشان کرد: هنرمندان نباید اجازه دهند سنگرهای امر به معروف و نهی از منکر خلوت بماند و حضرت زینب (س) با هنرمندی خطاب به یزید گفت: هرگز نمی‌ توانی یاد ما را به فراموشی بسپاری.

IMG_5968

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز