سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری لرستان :

ترویج فرهنگ عمومی راهی موثر در کاهش خطرات زیستی

۱۳۹۶/۰۳/۱۸ - ۱۴:۳۳:۱۱
کد خبر: ۵۶۹۶۰۶
ترویج فرهنگ عمومی راهی موثر در کاهش خطرات زیستی
معاون سیاسی امنیتی استانداری گفت: هر استانی با توجه به اقلیم، فرهنگ، ادارات و دستگاه های خدماتی نوع آسیب پذیری متفاوتی دارند و از این رو بایستی برای مرکز مهم و حیاتی یک سری نقاط فرعی و امنی شناسایی شود تا در صورت بروز خطر مشکلی به وجود نیاید.

 به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ،حبیب‌الله خجسته پور در جلسه کارگروه دفاعی، امنیتی و انتظامی شورای پدافند غیرعامل استان که در دفتر معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان برگزار شد اظهار داشت: حادثه تروریستی روز گذشته در تهران و شهادت جمعی از هم‌وطنان تأسف‌بار بود و از طرفی اهمیت این کارگروه و کارگروه‌های مشابه را بیشتر کرده است تا به مسائل امنیتی و دفاعی توجه بیشتری داشته باشیم.

وی افزود: با توجه به اقدامات خوب امنیتی کشور و تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری طی چند سال اخیر این‌گونه حوادث در کشور رخ نداده بود و احساس آرامشی که وجود داشت سبب شد برخی مسائل را خیلی جدی نگیریم ولی با این اتفاق که رخ داد باید همه هوشیار باشیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان عنوان کرد: باید توجه داشته باشیم همه حملات و اتفاقات به‌صورت خشن نیست ممکن است در دستگاه‌های اجرایی و خدماتی اتفاقی رخ دهد و بخواهند به مردم، مسائل زیستی، مواد غذایی، آب شرب و ازاین‌دست مسائل ضربه بزنند بنابراین این موضوعات باید در کارگروه دفاعی، امنیتی و انتظامی شورای پدافند غیرعامل استان موردتوجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: امنیت مردم در حوزه‌های مختلف جز وظایف اصلی ما است که در این کارگروه بحث سطح‌بندی مراکز مهم استان و اولویت‌بندی دستگاه‌ها موردتوجه است.

خجسته پور تصریح کرد: جمع‌آوری اطلاعات و طبقه‌بندی آن‌ها، آسیب‌پذیری‌ها و شناسایی نقاط فرعی و امن و مسائلی که استان را تهدید می‌کند باید شناسایی و در راستای تامین امنیت تلاش کنیم.

وی خاطرنشان کرد: باید مانورهای واقعی را طراحی کنیم که اگر زمانی اتفاقی رخ دهد و یک مرکز در خطر باشد بتوانیم در رابطه با برطرف کردن مشکل اقدامات لازم را به‌موقع انجام دهیم.

 

نظر شما