کمک یک میلیارد ریالی خیرین محمودآبادی برای آزادی زندانیان

۱۳۹۶/۰۳/۱۸ - ۱۴:۴۰:۳۶
کد خبر: ۵۶۹۶۱۴
کمک یک میلیارد ریالی خیرین محمودآبادی برای آزادی زندانیان
همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان آئین جشن گلریزان به همت انجمن حمایت از زندانیان شهرستان محمودآباد برگزار گردید.

به گزارش خبرگزاری برنا از محمودآباد؛ این آئین با حضور یوسف پور، فرماندار، اسماعیلی، نماینده مردم شهرستان های محمودآباد و نور در مجلس شورای اسلامی، جعفری، دادستان دادسرای عمومی و انقلاب، و کرمانی، رئیس دادگستری محمودآباد و خیرین این شهرستان در تالار و رستوران حاجی حبیبی برگزار شد.

اصغر کثیری، رئیس انجمن حمایت از زندانیان شهرستان محمودآباد، طی سخنانی در این مراسم ضمن قدردانی از اهتمام و همکاری مسئولین و خیرین شهرستان در سال گذشته گفت: کمک به خانواده های زندانی برای رهایی سرپرست خانواده از زندان و تامین مایحتاج خانواده های زندانی و بازگشت افراد زندانی به جامعه از مهمترین اهداف این انجمن است.

وی گفت: در سال 95 به همت خیرین شهرستان نزدیک به 10 نفر از زندانیان این شهرستان از زندان آزاد شده و قریب به 200 میلیون ریال کمک نقدی و غیر نقدی به خانواده های زندانی پرداخت شد و نزدیک به 500 میلیون ریال وام اشتغالزایی با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) به خانواده های زندانی مساعدت شد.

رئیس انجمن حمایت از زندانیان شهرستان محمودآباد ضمن قدردانی از حمایت شهرداری و شورای اسلامی شهر محمودآباد نسبت به مساعدت 350 متر زمین در کنارگذر غربی این شهر به منظور احداث ساختمان این انجمن گفت: عملیات عمرانی این ساختمان با 25% پیشرفت فیزیکی همراه بوده است.

در ادامه این مراسم فتح الله جعفری، دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان محمودآباد، طی سخنانی  گفت: برگزاری و حضور در این دسته از مراسمات که سفارش موکد دین مبین اسلام است توفیق می خواهد و خدا را شاکرم که این توفیق را نصیب شما خیرین بزرگوار و این حقیر کرد.

وی افزود: همه زندانیان متهم و مجرم نیستند و بعضا خیلی ها بدون اطلاعات دست به کاری می زنند که خود و خانواده تحت پوششان را دچار مشکل می نمایند که وظیفه انسانی همه ما می باشد یک بار دیگر آنها را به آغوش جامعه و خانواده بازگردانیم.

دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان محمودآباد با تاکید بر اینکه موضوع زندان و زندانی یکی از مباحث دلگیر و آسیب مهم اجتماعی بشمار می رود گفت: امیدواریم در سایه تلاش و همراهی اعضای این انجمن بتوانیم برای این قشرآسیب پذیر بتوانیم اقدامات اثر بخشی را در شهرستان شاهد باشیم.

در بخش دیگر این مراسم علی اسماعیلی، نماینده مردم شهرستان های محمودآباد و نور در مجلس شورای اسلامی، طی سخنانی گفت: انجمن حمایت از زندانیان رسالت مهمی در جامعه بر دوش دارد و آن حمایت از کانون و حیاط اجتماعی خانواده های زندانی می باشد.

وی ماه مبارک رمضان را فرصت خوب با هم بودن و دستگیری همنوعان برشمرد و گفت: تنها راه نجات جامعه بشری ارتباط با خدا و تقویت ایمان و اخلاق در جامعه است.

یحیی یوسف پور، فرماندار محمودآباد، هم طی سخنانی در این مراسم ضمن محکومیت حادثه تروریستی تهران و تسلیت شهادت 17 نفر از هموطنان مان گفت: داعش و گروهک های تروریستی منطقه محکوم به نابودی است و بی شک امنیت امروز ایران را مرهون حضور پیر و مقتدای خود حضرت آیت الله خامنه ای و ایثار و فداکاری شهدا می باشد.

فرماندار محمودآباد تاسیس و راه اندازی انجمن حمایت از زندانیان را یکی از اقدامات خوب و مهم در شهرستان عنوان کرد و گفت: وقتی کانون گرم خانواده ای می پاشد این وظیفه همه آحاد جامعه است که برای پیشگیری از هرگونه آسیب  های اجتماعی دیگر نسبت به سایر همنوعان خود احساس مسئولیت و تکلیف کنند.

وی با اشاره به اقدامات خوب این انجمن در سال گذشته در راستای تکریم از خانواده های زندانی گفت: کمک به خانواده های زندانی کمک به حیاط و تداوم اجتماعی جامعه است.

در پایان این مراسم خیرین شهرستان محمودآباد مبلغ یک میلیارد ریال جهت آزادی زندانیان گرفتار در بندهای زندان کمک کردند.

نظر شما