مالک رضایی/آیا سازمانی بنام کنفرانس کشورهای اسلامی هم وجود دارد!؟

۱۳۹۶/۰۳/۲۰ - ۰۲:۳۸:۴۲
کد خبر: ۵۶۹۹۵۷
مناطقی از جهان اسلام که روزی طلایه‌داربزرگترین تمدن جهان بود، اکنون در حال نیستی ونابودی کامل است.زمانی که آنجا پرچم درخشانترین تمدن جهان را برافراشته بود،شوالیه‌های اروپایی قادربه نوشتن نام خود نیزنبودند اما اکنون شعله های آتش در آن سینۀ آسمان را می شکافد.

روح پیغمبر رحمت از این آتشی که  امروز بر هستی کشورهای اسلامی افتاده است نالان است.گمان نرود که چون دیروز شرری کوچک از این آتش شوم به ما رسیده است ناله ی ما بلند است .سالیان سال است که از افغانستان تا سوریه و از عراق  تا یمن و ... در آتش خانمانسوز تفرقه می سوزد.دریغ که این فاجعه، یکبارهم دردستورکار سران سازمان عریض وطویل کنفرانس اسلامی قرارنگرفته است.

 آیا واقعا سازمانی بنام کنفرانس کشورهای اسلامی هم وجود دارد!؟

این اسم بی مسما ،برای چندمین سال متوالیست که سوختن وازبین رفتن تمدن بی دفاع اسلامی را دراین کشاکش بی رحمانه ویکطرفه چنان  به تماشا ایستاده‌ است که گویی شعله‌های آتش را از سیاره ای  دیگر نظاره می‌کند.

 سالهاست که زمین وآسمان سوریه و عراق و یمن و ...به آزمایشگاه تسلیحاتی میلیتاریسم جهانی تبدیل شده است.تلاقی تقابلها واتحادها وائتلافها ونیزتاکتیکها واستراتژیها در سوریه به حدی گیج کننده است که شناخت دوست ازدشمن در آنجا  ممکن نیست.از بس که به گرانیگاه گروهها و کشورهای مختلف  منطقه ای و فرامنطقه ای، تبدیل شده است ، حتی برجسته ترین صاحبنظران علم سیاست در جهان ،قادر به تحلیلی روشن از آنچه که  امروز در سوریه می گذرد نیستند .

 کشتارشان دریک جنگ خانمانسوز ازمرزصدها هزار تن فراتر رفته است و معادل نصف جمعیت آن کشور ویران، خانه وکاشانۀ خود را به سمت نقاط مختلف جهان ترک کرده اند. واین در حالیست که  «آنگلا مرکل»باتبختر خاصی اعلام می کند که آنها از«کعبه»به سوی ما پناه آورده‌اند.دریغ که سردمداران جهان اسلام ازاین پیام تحقیر آمیز و هویت شکن نیزعمق فاجعه را درنیافتند.

هر روز به مغزصدها زن وکودک از فاصلۀ نیم متری گلولۀ مرگ شلیک کردند و دنیا ازگیرنده‌های خود،چنان تماشاگراین صحنه‌های دلخراش شد که فیلم‌های هالیوودی را نمی‌توان به آن آسانی تماشا کرد.

هزاران نفر را درمناطق مختلف سوریه وعراق و... درملاء عام سربریدند وازسرهای بریده برای ایجاد رُعب و وحشت،توپ بازی و اسباب تفریح ساختند که چشمان قسی القلب‌ترین انسانها هم ازدیدن آن،وحشت کرد .برای اینکه نشان این جنایت برچهرۀ غرب باقی نمانَد،برسینۀ جانیان هم  علامتی ازاسلام آویختند و جنایت را درچهرۀ عوامل خود،النصره،داعش و...متجلی ساختند،تاهم چهرۀ واقعی خود را دراین صحنه‌ها پنهان نگه دارند وهم به جهانیان بباورانند که اسلام همین است.  

  اما این تمام ماجرا نبود.عاملین اجرای تئوری برخورد تمدنها  درتخریب ارزشمندترین آثار وتمدن اسلامی،چنان پیش می رود که تبیین آن درسطر و ستون‌ محدودنمی‌گنجد. افسوس که این ترفندها چنان درلایه‌های ضخیم، پیچیده است،که دوست ودشمن درآن ره گم کرده‌اند. قرارداد چند صد میلیارد دلاری دیروز ترامپ با رژیم کوردل و هویت ستیز  عربستان بطور آشکار از  نقشه ی میلیتاریزه کردن تمام عیار و تبدیل خاورمیانه به نمایشگاه بزرگی از  تسلیحات جهانی حکایت می کند که هم  منافع کرملین و هم  واشنگتن و ...یکجا تامین شود. آنها درعملیاتی نمودن تئوری برخورد تمدن‌ها، به قیمت نیست  و نابودی کشورهای اسلامی  چنان دست به کارشده اند که حتی روح هانتینگتون، ازآنها شرمنده است. 

مناطقی از جهان اسلام که روزی طلایه‌داربزرگترین تمدن جهان بود، اکنون در حال نیستی ونابودی کامل است.زمانی که آنجا  پرچم درخشانترین تمدن جهان را برافراشته بود،شوالیه‌های اروپایی قادربه نوشتن نام خود نیزنبودند اما اکنون شعله های آتش در آن سینۀ آسمان را می شکافد.

پرواضح است که عناصری مانند داعش و... در این میان، مزدورانی بیش نیستند.آنها صرفا ماموریتی راانجام می‌دهندکه برایشان تعریف شده است وچون تمام شود،همانند موشی که دُمشان را بگیرند ودرچاله‌ای بیندازند به چاله ای از تاریخ خواهند انداخت.اماآنچه که در این میان حائزاهمیت است خوابی است که کشورهای اسلامی را فرا گرفته است.آنهاچرا نمی دانند که برای حل این بحران خانمانسوز، دود سفیدی ازبام غرب و...بلند نخواهد شد،چطور بی توجهند که اراده های حاکم بر آن کشورها ،منافع خود را درتداوم این بحران تعریف کرده اند؟

مالک رضایی

 

نظر شما