استاندار مرکزی:

در حوزه اعتقادات دینی و مهارت آموزی دانش آموزان اقدامات موثری انجام شده است

۱۳۹۶/۰۳/۲۰ - ۱۰:۱۰:۴۱
کد خبر: ۵۷۰۱۰۲
در حوزه اعتقادات دینی و مهارت آموزی دانش آموزان اقدامات موثری انجام شده است
زمانی قمی استاندار مرکزی در نشست شورای آموزش و پرورش استان ، گفت: در حوزه اعتقادات دینی و مذهبی و مهارت آموزی دانش آموزان متناسب با نیاز جامعه تصمیمات درست و منطقی گرفته شده و این اقدام ها در مدارس سطح کشور در حال اجرا است.

به گزارش خبرگزاری برنا مرکزی ؛  زمانی قمی استاندار مرکزی اظهار کرد: دولت  برای مهارت آموزی ، مناسب سازی و متناسب سازی آموزش با نیازهای جامعه و اشتغال قدم های اساسی برداشته است، البته ما در ابتدای راه هستیم و باید مقدمات بیشتری را فراهم کنیم.

وی افزود: در حوزه اعتقادات دینی دانش آموزان هم تصمیمات بسیار درست و منطقی گرفته و اجرایی شده است اگر امروز گزارشی از حوزه علمیه هم داشتیم بیشتر و عمیق تر از آموزش و پرورش به مسائل دینی و قرآنی توجه نکرده بود .

استاندار مرکزی گفت: با وجود اقدامات دولت تدبیر و امید درجهت افزایش هرچه بیشتر اعتقادات و آموزه های دینی و ترویج فرهنگ قرآنی در بین دانش آموزان متهم کردن آن توسط عده ای دلال و کاسب سیاسی کاری زشت و ناپسند است.

وی ادامه داد: افرادی که آموزش و پرورش را با وجود اقدام های این مجموعه برای ترویج فرهنگ دینی و قرآنی در بین نسل جوان و نوجوان به دورکردن دانش آموزان از دین متهم می کنند بد اخلاق هستند و از نظر جامعه و خداوند کار ناپسندی را انجام می دهند.

استاندار مرکزی بیان کرد: دولت دوازدهم نمی تواند از عناصری که این تفکر را دنبال می کنند برای پیشبرد اهداف کلان کشور استفاده کند، باید به نفع خواست عمومی، واقعیت ها و حقایق به این مسئله توجه جدی شود.

استاندار مرکزی بیان کرد: چگونه می توان از آموزش و پرورش که با این عشق و دل دادگی به فکر مهارت جوان ،هدایت  تحصیلی و اعتقادات جوانان است ، دفاع نکرد و آن را زیر سوال برد ؟

وی ادامه داد: چگونه می توان برای اعتلای خود دیگران را به امر غیر دینی متهم کرد این کار خیلی شجاعت می خواهد  آنچه ما از محاسبات روز جزا می فهمیم خیلی سخت است و نمی شود این اتهامات را  پاسخ داد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در این نشست گفت: سال گذشته 67 درصد دانش آموزان این استان در رشته نظری و 33 درصد در رشته فنی و حرفه به آموزش اشتغال داشتند که بر اساس پیش بینی های انجام شده در برنامه پنجم و ششم توسعه سهم این استان در حوزه رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش پایین تر از سطح کشور است.

فولادوند افزود: رشته تجربی با 46 و 43 درصد دانش آموزان استان در این رشته رتبه نخست را در سطح استان مرکزی به خود اختصاص داده است. 

وی استعداد، علایق، شاخصه های رشته تحصیلی منطقه و نیاز جامعه به شغل را چهار شاخصه مهم هدایت تحصیلی عنوان کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان، از ایجاد 10 رشته تحصیلی جدید در هنرستان های این استان در سال تحصیلی آینده خبر داد و گفت: ایجاد این رشته ها با هدف افزایش سهم رشته فنی و حرفه ای در هدایت تحصیلی دانش آموزان صورت می گیرد.

فولادوند گفت: فرهنگ سازی توسط صدا و سیما و رسانه ها، همکاری سایر نهادها با برگزاری دوه های توجیهی برای جامعه هدف، روز آمد کردن تجهیزات هنرستانی نیز از جمله الزامات هدایت تحصیلی دانش آموزان محسوب می شود.

وی، از برگزاری مسابقات کشوری بدمینتون و تنیس روز میز دختران در شهرستان خمین و با میزبانی استان مرکزی خبر داد گفت: این مسابقات با حضور چهار هزار نفر از دانش آموزان سراسر کشور از پانزدهم تیر ماه در این استان آغاز می شود. 

گفتنی است اجرای طرح هر فرد یک مهارت و برگزاری جشنواره ورزشی در شهرستان خمین از مصوبات این نشست بود.

 

نظر شما