استاندار ایلام در نشست کمیسیون تعزیرات حکومتی :

گرانی برخی اقلام در بازار ایلام توجیه پذیر نیست

۱۳۹۶/۰۳/۲۰ - ۱۴:۱۶:۳۲
کد خبر: ۵۷۰۳۶۳
گرانی برخی اقلام در بازار ایلام توجیه پذیر نیست
استاندار ایلام در نشست کمیسیون تعزیرات حکومتی استان بر نظارت بیشتر بر توزیع اقلام و کالاهای اساسی تاکید کرد.


به گزارش برنا- ایلام، محمدرضا مروارید اظهار داشت: وزارت جهاد کشاورزی به اندازه مورد نیاز نسبت به ذخیره سازی اقلام و کالاهای اساسی اقدام کرده و نگرانی در این خصوص وجود ندارد، ولی دستگاه های مسئول باید با نظارت بیشتری نسبت به توزیع آنها اقدام کنند.
وی با بیان اینکه گرانی برخی اقلام در بازار ایلام توجیه پذیر نیست، اظهار کرد: بررسی قیمت کالاهای مختلف در بازار ایلام نشان می دهد نرخ برخی اجناس در بازار این استان در مقایسه با مناطق دیگر کشور بالاتر است.
استاندار ایلام افزود: یکی از مهم ترین دلایل این گرانی را می توان در کمبود میادین میوه و تره بار در استان و شهر ایلام دانست که باید برنامه ریزی لازم از سوی مسئولان برای جانمایی این مراکز اندیشیده شود.
محمدرضا مروارید یادآور شد: حتی اگر هزینه حمل و نقل برای انتقال این کالاها و محصولات را به استان در نظر بگیریم، بازهم این مقدار افزایش قیمت توجیه پذیر نیست، ضمن اینکه در اقلامی همچون صیفی که تولیدی داخل استان است نیز شاهد گرانی برخی اقلام هستیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم نظارت دقیق نهادهای متولی بر فعالیت شهربازی ها و رعایت موازین استاندارد تاکید و اضافه کرد: در کنار اینکه باید زمینه شادابی و نشاط مردم و بویژه کودکان را در این مراکز فراهم کنیم ولی نباید در تامین سلامت و امنیت آنان سهل انگاری صورت گیرد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی ایلام نیز در این نشست گفت: این دستگاه اجرایی از نظر تعداد مانده پرونده و اجرای احکام، سال گذشته با کمترین میزان رو به رو بوده و مانده آنها 2 رقمی است که از این نظر مورد تشویق سازمان نیز قرار گرفتیم.
نعمت الله بیرانوند اظهار کرد: بیشترین گزارش های دریافتی به تعزیرات حکومتی استان سال گذشته از جانب دستگاه های صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف، دانشگاه علوم پزشکی، نیروی انتظامی و اداره استاندارد بوده است.
وی افزود: پرتکرارترین تخلفات صورت گرفته در بازار استان شامل گرانفروشی، درج نشدن قیمت و عدم صدور فاکتور، کم فروشی، دستورالعمل های بهداشتی و عرضه کالای قاچاق بوده است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی ایلام یادآور شد: مساله فروش ذغال، هیزم و چوب در نقاط مختلف استان از مواردی است که به تازگی در استان بیشتر شده و از سوی منابع طبیعی استان شکایت هایی در اختیار تعزیرات حکومتی قرار گرفته که با اولویت رسیدگی خواهد شد.
بیرانوند با اشاره به استقرار یگان انتظامی در تعزیرات حکومتی استان تاکید کرد: بازده حضور نیروهای انتظامی در شعب رسیدگی کننده بسیار مثبت بوده که حتی در سایر نقاط کشور نیز نظیر نداشته است.
مدیرکل استاندارد ایلام نیز از همکاری نکردن دستگاه های مسئول بویژه شهرداری ها در زمینه برخورد با مسئولان شهربازی های غیر استاندارد انتقاد کرد.
مهناز همتی اضافه کرد: 11 شهر بازی، 39 زمین بازی و هشت فضای سرپوشیده بازی در استان ایلام وجود دارد که اکثریت نزدیک به اتفاق آنها از استاندارد لازم برخوردار نیستند.

 

نظر شما