باحضور معاون عمرانی استاندار مرکزی:

نمایشگاه صنایع دستی در اراک افتتاح شد

۱۳۹۶/۰۳/۲۱ - ۱۲:۴۹:۴۱
کد خبر: ۵۷۰۸۵۸
نمایشگاه صنایع دستی در اراک افتتاح شد
مدیرکل میراث فرهنگی استان: 12 بازارچه صنایع دستی در استان مرکزی با هدف حمایت و معرفی کارآفرینان دایر است

به گزارش خبرگزار ی برنا مرکزی ؛  همزمان با آغاز هفته صنایع دستی نمایشگاه هنرهای دستی و سنتی استان مرکزی با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی در نگارخانه استاد واشقانی اراک گشایش یافت.

 معاون عمرانی استاندار، در آیین افتتاح این نمایشگاه، گفت: صنایع دستی علاوه بر اینکه بخشی از هویت فرهنگی هر استان است به عنوان ظرفیتی مهم در اشتغالزایی و تولید ثروت باید از آن بهره جست.

عزیز فیلی افزود: صنایع دستی در تولید و اشتغال و ارایه هنر ناب ایرانی جایگاه رفیعی دارد و لازم است از کارآفرینان این هنر حمایت های لازم صورت گیرد.همچنین پرداخت تسهیلات مناسب به کارآفرینان در صنایع دستی می تواند مهمترین اقدام برای حمایت ازشاغلان این بخش باشد.

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز در این آیین گفت: چهار بازارچه صنایع دستی تا پایان ماه مبارک رمضان امسال به منظور معرفی صنایع دستی در سطح استان گشایش می یابد.

 سیدمحمد حسینی افزود: 150 اثر از 15 هنرمند صنایع دستی شامل گلیم، حصیر، ویترا، قلم زنی، زیورآلات، معرق و منبت به مدت یک هفته در این نمایشپاه در معرض دید علاقمندان قرار دارد. محصولات20 رشته صنایع دستی با 20 درصد تخفیف در این نمایشگاه برای خریداران در نظر گرفته شده است.

 وی گفت: 12 بازارچه صنایع دستی در استان مرکزی با هدف حمایت و معرفی کارآفرینان دایر است و چهار بازارچه صنایع دستی نیز تا پایان امسال راه اندازی می شود. خانه صنایع دستی اراک با 150 صنعتگر به آموزش هنرمندان در صنایع مختلف مشغول است. و 17 هزار صنعتگر در استان مرکزی در صنایع مختلف به صورت غیررسمی فعال هستند که از این تعداد هشت هزار و 500 صنعتگر دارای مجوز هستند.همچنین بیش از چهار هزار صنعتگر صنایع دستی استان بیمه هستند و تلاش برای بیمه سایر هنرمندان در حال انجام است.

حسینی افزود: مشکل بیمه هنرمندان صنایع دستی باید از سوی سازمان میراث فرهنگی حل شود که این مهم به طور جدی در دستور کار مسئولان قرار دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز