نمایشگاه آثار هنری دانشجویان در اردبیل گشایش یافت

۱۳۹۶/۰۳/۲۱ - ۱۳:۰۹:۴۷
کد خبر: ۵۷۰۹۰۲
نمایشگاه آثار هنری دانشجویان در اردبیل گشایش یافت
به مناسبت هفته صنایع دستی نمایشگاه آثار هنری دانشجویان در اردبیل گشایش یافت.

به گزارش برنا،گودرز صادقی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در مراسم گشایش نمایشگاه آثار هنری دانشجویان در اردبیل با اشاره به ارزش آثار دانشجویان اظهار داشت: آثار دانشجویان هنر قابل تحسین بوده و امیدواریم شاهد افتخارآفرینی این دانشجویان در عرصه‌های ملی و بین‌المللی باشیم.

وی با بیان اینکه هنر روح را تلطیف، جامعه را معتدل و جوانان را به سوی تفریحات سالم سوق می‌دهد، گفت: هنر با روح انسان سر و کار دارد و پرداختن دانشجویان به عرصه‌های فرهنگی و هنری دستاوردهای ارزشمندی خواهد داشت.

صادقی با بیان اینکه جامعه ‌ای که به هنر اهمیت دهد، در آینده محیطی شاداب، پرشور و عاری از خشونت را می ‌تواند تجربه کند، تصریح کرد: این نمایشگاه حاصل تلاش کلاسی دانشجویان ‌دوره های کارشناسی هنر دانشکده  ادبیات و علوم انسانی بوده و آثاری از شیشه، معرق، منبت، ویترای، طرح پارچه،  قلم زنی و غیره ارائه شده است.

رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه محقق اردبیلی نیز در این آئین پدیده‌های فرهنگی را مهم دانست و  هنر را از مواد تأثیرگذار در فرآیند مناسبات فرهنگی برشمرد و افزود: آثار سنتی ایرانی در دسته هنر دینی  قرار می‌گیرند و هنرمند دینی چیزی جز زیبایی پدید نمی‌آورد.

حبیب ابراهیم‌پور با بیان اینکه افق برنامه‌های وزرات علوم، تحقیقات و فناوری، تقویت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و افزایش مهارت فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است، گفت: تلاش دانشکده نیز در مسیر تقویت این نوع از مهارت‌ها بوده و در این مدت سعی شده تا در تمام رشته‌های دانشکده و به ویژه رشته‌های مهارتی، افزایش ارتباط با بازار کار و محیط خارج از دانشکده و دانشگاه نیز باشد.

وی با بیان اینکه برگزاری چندین نمایشگاه از مجموع آثار دانشجویی در نگارخانه‌های سطح شهر نیز در همین راستا بوده است، تصریح کرد:‌ نمایشگاه آثار هنری دانشجویان اردبیل از 20 تا 24 خردادماه در اردبیل برپا بوده و پذیرای علاقمندان خواهد بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز