مدیرکل راه و شهرسازی فارس:

همه محورهای اصلی استان فارس به بزرگراه چهاربانده تبدیل شده اند

۱۳۹۶/۰۳/۲۲ - ۱۰:۳۴:۴۴
کد خبر: ۵۷۱۲۷۰
همه محورهای اصلی استان فارس به بزرگراه چهاربانده تبدیل شده اند
مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس گفت: هیچ محور اصلی در استان نداریم که به بزرگراه چهار بانده تبدیل نشده باشدو همه محورها یا تبدیل شده یا در دست اقدام هستند.
به گزارش خبرنگار برنا ازفارس، فیروز تکاور در نشست خبری با خبرنگاران اظهارداشت: به برکت نظام جمهوری اسلامی بحران های موجود در مشیر راهسازی را  پشت سر گذاشتیم و هم اکنون از دهستان به بالا همه راهها آسفالت است        .
وی ادامه داد: دراستان فارس 223 کیلومتر آزادراه،1290 کیلومتر بزرگراه، 271کیلومتر راه اصلی،2 هزار و 872  راه فرعی، 10 هزار و 962 کیلومتر راه روستایی ، دردست ساخت داریم که مجموع کل راهها 16 و 951کیلومتر است و 950   کیلومتر نیز در دست ساخت است.  
نیاز استان معادل راههای موجود است.
 مدیر کل راه و شهرسازی فارس با تاکید براینکه 3600 میلیارد ریال اعتبار برای راههای در دست ساخت استان مورد نیاز است گفت: هم اکنون     50 درصد این مبلغ تامین شده است.
ازادراه شیراز اصفهان جزو اولویت های کشور است      
 تکاور سپس بیان کرد: ازادراه شیراز اصفهان با طول 22 کیلومتر جزو اولویت های کشور است که از ایزدخواست اغاز و در جاده شیراز سپیدان ختم می شود و هم اکنون 55درصدپیشرفت فیزیکی داشته است.  
وی با اشاره به اینکه تمام مشکلات مالی آزاد راه شیراز اصفهان حل شده است، ادامه داد: این بزرگراه تا قبل از 93 فقط 24 درصد پیشرفت داشته در سال های  94 و 95 به همت پیگیری استاندار و مسئولین به 55 درصد پیشرفت رسید          .
مدیر کل راه و شهرسازی فارس اضافه کرد:    اعتبار مورد نیاز برای این آزاد راه 20000میلیارد ریال است  که تا کنون 10000 میلیارد ریال هزینه شده  است.             
تکاوربا تاکید براینکه این ازاد راه فاصله شیراز اصفهان را 135 کیلومتر کاهش میدهد، اضافه کرد: هم اکنون دولت 750 میلیارد تومان پرداخت کرده سرمایه گذار 2500 میلیارد تومان وپیش بینی می شود انتهای سال 97 این ازادراه به بهره برداری برسد. 
وی خاطر نشان کرد: این پروژه که جزء اولین پروژه های اقتصاد مقاومتی در سطح کشور است    باعث کاهش خسارت مالی و جانی ،استهلاک ها می شود که  از زیباترین و مناطق بسیار طبیعی فارس عبور می کند و به لحاظ توریستی باعث رونق گردشگری می شود.
مدیر کل و راه شهرسازی فارس ابرازداشت: در سال اول افتتاح آزاد راه شیراز اصفهان ، شاهد تردد 15 هزار وسیله نقلیه اعم از سواری، وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین خواهیم بود که این میزان تردد هر ساله4 درصد رشد خواهد داشت.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز