در نشست علنی امروزمجلس رخ داد:

قانع شدن "کیانپور" از پاسخ های وزیر اقتصاد ودارایی

۱۳۹۶/۰۳/۲۲ - ۱۴:۵۹:۴۳
کد خبر: ۵۷۱۵۷۳
قانع شدن کیانپور از پاسخ های  وزیر اقتصاد ودارایی
نماینده مردم دورود و ازنا از پاسخ های وزیر اقتصاد در مورد عدم بازگشت منابع حاصل از بازپرداخت اقساط مسکن مهر قانع شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برناازلرستان به نقل ازخانه ملت، مجید کیانپور در نشست علنی امروز (دوشنبه، 22 خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان سوال خود از وزیر اقتصاد در مورد عدم بازگشت منابع حاصل از بازپرداخت اقساط مسکن مهر توسط بانک مسکن به بانک مرکزی از پاسخ وزیر قانع شد.

وی گفت: اگر وزیر اقتصاد در هیأت دولت و وزارت اقتصاد بررسی کند که نیاز بانک مسکن تا چه اندازه است و مازاد آن را تعیین تکلیف کند از پاسخ های وزیر قانع خواهم شد.

مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس گفت: بدون شک وزیر اقتصاد نیز وعده خواهد داد تا این کار را انجام خواهد داد.

گفتنی است کاظم دلخوش در ابتدای طرح سوال نماینده مردم درود و ازنا از وزیر اقتصاد درباره روند بررسی سوال در کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: آقای کیان پور به نمایندگی از سوال کنندگان اعلام کردند که بانک مرکزی جهت مسکن مهر خط اعتباری به ارزش 42 هزار میلیارد تومان ایجاد نمود و از بابت بازپرداخت ماهیانه مبلغ 350 تا 400 میلیارد تومان در اختیار بانک مسکن قرار گرفت و بانک مرکزی استمهال زمانی 20 ساله جهت بازپرداخت اقساط برای بانک مسکن در نظر گرفت که در این مدت مبلغ 11 هزار میلیارد تومان از بابت اصل و سود حساب مذکور در حساب بانک مسکن قرار دارد که خود این رقم، مبلغ هنگفتی است که خود جای سوال دارد.

وی افزود:  آقای طیب نیا در پاسخ اعلام نمودند که در این خصوص بانک مرکزی باید پاسخگو باشد، در ادامه آقای فرشاد حیدری معاون نظارت بانک مرکزی اعلام نمودند، به دلیل وجود اعداد و ارقام زیاد، بانک مرکزی به صورت مکتوب پاسخ شما را خواهد داد.

بانک مرکزی طی نامه های شماره 316422/95 مورخ 7/10/1395 و 381992/95 مورخ 28/11/1395 پاسخ خود را ارسال داشت.

آقای کیان پور پس از مطالعه پاسخ های بانک مرکزی طی مرقومه ای اعلام کردند از پاسخ های ارائه شده قانع نشدند. ضمناً کمیسیون حیطه طرح سوال را ملی تشخیص دادند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز