عضو مجلس خبرگان رهبری:

استکبار راه دستیابی به منافع خود را در تضعیف امنیت جوامع اسلامی می بیند

۱۳۹۶/۰۳/۲۳ - ۱۳:۴۷:۵۴
کد خبر: ۵۷۲۱۰۱
استکبار راه دستیابی به منافع خود را در تضعیف امنیت  جوامع اسلامی می بیند
آیت الله احمد مبلغی گفت:گروه های تکفیری امنیت را برای هیچ کس نمی خواهند

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛ عضو مجلس خبرگان رهبری حادثه تروریستی در مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر حضرت امام راحل و شهادت و زخمی شدن جمعی از هموطنان توسط گروه های تروریستی را محکوم کرد و تصریح کرد: گروه های تروریستی و داعشی اولویت و رویکرد جدی خود را بر ایجاد و گسترش ناامنی، رعب و وحشت، در هر کجا -چه جوامع اسلامی و چه غیر اسلامی- گذاشته اند.

آیت الله احمد مبلغی  ضمن تسلیت به خانواده های بازماندگان و آرزوی شفای عاجل برای مجروحان این حادثه غم انگیز خاطرنشان کرد:  هنگامی که قرآن -بر اساس آیه "ابلغه مأمنه"- برای مشرک، نه تنها وجود مأمن را به رسمیت شناخته، که فراتر حتی استقرار  او را در مامن خود، خواهان شده  است، طبیعی وقطعی می نماید که  قرآن با این منطق برای امنیت اهل کتاب، حسابی مهم تر باز کرده، و از آن جدی تر، برای امنیت مسلمانان جایگاه ویژه، محوری و اغماض ناپذیر را در نظر گرفته است.

وی افزود: از اینجا می توان دریافت که شعار" امنیت برای همه عالم" شعاری اسلامی است. و عمق این نگاه وقتی ظاهر می شود که  پیوستگی و درهم تنیدگی امنیت نقاط عالم به یکدیگر به مثابه یک واقعیت محل توجه قرار گیرد؛ واقعیتی که وجه سلبی آن این است که اگر امنیت در نقطه ای به خطر افتاد به نقاط دیگر نیز سرایت می یابد.

آیت الله مبلغی اظهارکرد: از این خاستگاه می توان گفت؛ اینکه قدرت های استکباری راه دستیابی به منافع خود را در تضعیف امنیت در جوامع اسلامی می بینند، بدانند، ناامنی مقوله ای سرایت پذیر به همه نقاط عالم است و گریبان کشورهای آنان را هم خواهد گرفت.

وی ادامه داد:  در چارچوب منطق یاد شده می توان تصدیق نمود که ، تعامل در سطح بین الملل برای تحقق امنیت، مصداقی از مصادیق "تعاون بر بِرّ" است که آیه به آن امر کرده است.

آیت الله مبلغی عنوان کرد: گروه های تکفیری و داعشی بر خلاف این منطق قرآنی واضح،  امنیت را نه برای مسلمانان و نه برای غیر مسلمانان نمی خواهند؛ بلکه فراتر نه تنها خواهان امنیت برای هیچ کس نیستند که اولویت و رویکرد جدی خود را بر ایجاد و گسترش ناامنی و رعب خواه در هر کجا چه جوامع اسلامی و چه در غیر اسلامی گذاشته اند.

وی گفت: اکنون که امت اسلامی  در جای جای مناطق خود شاهد کوشش های برهم زننده امنیت است، نیاز آن به وحدت اسلامی عمق، فوریت و جدیت بیشتری به خود گرفته است.

آیت الله مبلغی  با اشاره به این که وحدت اسلامی در صورت بازسازی مفهومی، مصداقی و عملیاتی آن،  چهارچوبی ابتکاری است، افزود: وحدت اسلامی ظرفیت و قابلیت آن را دارد که در صورت فعال شدن از حیث نظری و عملیاتی، راهی جدی برای کنترل اوضاعی باشد که امت اینک  با آن مواجه شده است.

وی گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره فرمودند: ارده ملت ایران بزرگ تر از آن است که این حوادث خللی در آن وارد کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز