استانداراصفهان در شورای راهبردی جمعیت استان:

آمارهای آسیب های اجتماعی بایستی همراه با تحلیل و به صورت دقیق ، مستند ، شفاف و بدون سیاه نمایی ارائه شود

۱۳۹۶/۰۳/۲۴ - ۱۲:۰۳:۳۹
کد خبر: ۵۷۲۵۰۸
آمارهای آسیب های اجتماعی بایستی همراه با تحلیل و به صورت دقیق ، مستند ، شفاف و بدون سیاه نمایی ارائه شود
دکتر زرگرپور: معمولا آمارهایی که ارائه می شود شمشیر دو لبه است و بر همین اساس آمار ارائه شده باید همراه با تحلیل ، دقیق، شفاف، مستند و بدون سیاه نمایی باشد.

به گزارش برنا از اصفهان، دکتر رسول زرگرپور در جلسه شورای راهبردی جمعیت استان اظهارداشت: معمولا آمارهایی که ارائه می شود شمشیر دو لبه است و بر همین اساس آمار ارائه شده باید همراه با تحلیل ، دقیق، شفاف، مستند و بدون سیاه نمایی باشد.

زرگرپور با انتقاداز برخی آمارها که اصفهان را رتبه ی اول در طلاق و برخی از بیماری ها عنوان می کنند، افزود: براساس آمارهای مستند؛ اصفهان در بحث آسیب های اجتماعی نسبت به کشور در وضعیت خوبی قرار دارد و سیاهنمایی هایی که صورت می گیرد قابل قبول نیست.

استاندار اصفهانبا تاکید بر اینکه آمارها باید همراه با تحلیل ارائه شود، اظهارداشت: مسئولین باید آمارها را به صورت دقیق و شفاف در رسانه ها عنوان نمایند.

رسول زرگرپور افزود: استان اصفهان با هویت تاریخی و فرهنگی و همچنین وجود مردمانی ولایتمدار و متدین در ارتباط با آمارهای آسیب های اجتماعی پایین تر از متوسط کشور قراردارد ولی همین مقدار هم مطلوب ما نمی باشد و در شان این مردم نیست و دلیلی نمی شود که به آن ها پرداخته نشود.

وی یادآور شد: در برخی از رسانه ها تفاوتی برای خبر و نظر قائل نمی شوند و بسیاری از نظریه ها که مستندات لازم را هم ندارد بعنوان خبر در تیتر های اصلی درج می شود که باعث سیاه نمایی می شود.

استانداراصفهان در ادامه با اشاره به هشدارهای مقام معظم رهبری در رابطه با کاهش نرخ جمعیت، اظهارداشت: هشدارهای مقام معظم رهبری محرکی در جامعه بود و مسئولین را موظف کرد که به این موضوع توجه بیشتر پیدا کنند.

زرگرپور به تدوین سند راهبردی جمعیت در شورای برنامه ریزی اشاره کرد و اظهارداشت: اقدامات صورت گرفته در خصوص این سند باید با اقدامات این شورا تلفیق گردد و به عنوان یک سند بالادستی به تصویب برسد تا در دستور کار تک تک دستگاه ها قرار گیرد.

وی با اشاره به گزارش صدا و سیمای مرکز اصفهان در خصوص برنامه های این مرکز با محوریت خانواده، اظهارداشت: اقدامات خوبی در خصوص خانواده محوری در صدا و سیما صورت گرفته که تاثیرگذاری خوبی را نیز در جامعه داشته است.

استانداراصفهان افزود: هرچه این برنامه ها بیشتر شود، می تواند در افزایش ازدواج، ازدواج موفق و افزایش جمعیت اثرگذارتر باشد.

رسول زرگرپور از دستگاه های اجرایی مرتبط خواست که محتوای لازم را به صدا و سیما ارائه نمایند تا برنامه های پربارتری در این خصوص ساخته شود و با تجمیع نقطه نظرات برنامه های صدا و سیما از لحاظ کمی و کیفی بالاتر رود.

گفتنی است در این جلسه مدیر کل ثبت احوال استان در خصوص اقدامات شورای راهبردی جمعیت استان و همچنین مدیر کل بهزیستی استان در خصوص برخی آسیب های اجتماعی گزارشی به جلسه ارائه نمودند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز