فرماندار ساوه:

توسعه مناسبات اقتصادی رویکرد اساسی دولت تدبیر و امید است

۱۳۹۶/۰۳/۲۴ - ۱۳:۲۸:۵۴
کد خبر: ۵۷۲۶۰۲
توسعه مناسبات اقتصادی رویکرد اساسی دولت تدبیر و امید است
معاون استاندار مرکزی و فرماندار ساوه گفت: توسعه مناسبات اقتصادی رویکرد اساسی دولت تدبیر و امید است و شهرستان ساوه با توجه به ظرفیت های تولیدی ممتاز زیرساخت های لازم را برای تحقق و پیشبرد این هدف دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا مرکزی ؛  محمد بهاروند در نشست هماهنگی با عوامل شرکت بن رو با اشاره به ظرفیت این شهرستان به لحاظ برخورداری از بزرگترین شهر صنعتی کشور، افزود: وجود منطقه ویژه اقتصادی، موقعیت ترانزیتی و نزدیکی به پایتخت از مهم ترین امتیازهای این شهرستان برای رشد و شکوفایی اقتصاد محسوب می شود.

وی با توصیف شاخص های اقتصادی شهرستان ساوه در حوزه های صنعت، کشاورزی، اظهار کرد: وضعیت مناسب منطقه از نظر زیست محیطی و وجود منابع بالقوه منابع معدنی از مزیت های دیگر سرمایه گذاری در شهرستان محسوب می شود.

وی ادامه داد: نزدیکی ساوه به پایتخت و استقرار واحدهای صنعتی مهم و مادر تخصصی در این شهرستان، ضرورت تبدیل این خطه را به عنوان کانون توسعه همکاری های اقتصادی و صنعتی استان مرکزی با هدایتگری موثر سرمایه گذاران داخلی و خارجی دو چندان کرده است.

فرماندار ساوه گفت: تحریم های ظالمانه اقتصادی خسارات سنگینی را در تولید، اشتغال و سرمایه گذاری ساوه داشته که باید با جدیت و انجام اقدامات کارشناسی، این آسیب ها ترمیم و توسعه صنعتی نیز با حضور سرمایه گذاران خارجی محقق شود.

بهاروند بیان کرد: ساخت نیروگاه برق توسط سرمایه گذاران بلژیکی و همکاری های صنعتی و اقتصادی با سرمایه گذاران چینی در ماه های اخیر از توفیقات ارزشمند توسعه اقتصادی در دوران پسابرجام در ساوه است.

وی افزود: اراضی ملی مستعد فراوانی به منظور بهره گیری از انرژی های نوپدید در این شهرستان وجود دارد که بایداز این فرصت برای تقویت زیرساخت های انرژی از جمله ساخت نیروگاه های خورشیدی و بادی استفاده بهینه شود.

بهاروند تصریح کرد: تحقق اقتصاد مقاومتی راهکارهای مختلفی دارد که بهره گیری از توان مهندسی خارجی و بهره وری نیروی کار و سرمایه ایرانی از جمله ملزومات آن است.

وی افزود: شهرک تخصصی تجارت و سرمایه گذاری خارجی استان مرکزی در ساوه ظرفیت ارزشمندی برای جذب سرمایه گذاران خارجی است و به زودی مراحل آن آماده عملیات اجرایی می شود.

وی گفت: با توجه به موقعیت ممتاز شهرستان های ساوه و زرندیه در اقتصاد کشور، بیشترین حجم سرمایه گذاری های خارجی و داخلی در دوران پسابرجام و ماقبل آن در این 2 شهرستان انجام شده است.

در این نشست پیگیری طرح توسعه شرکت خودروسازی بن رو برای افزودن 130 هکتار زمین مورد بررسی قرار گرفت.

شرکت بن رو با تولید محصولاتی چون آریو و وانت 151 یکی از شرکت های زیر مجموعه گروه خودروسازی سایپا و در کیلومتر هفت جاده ساوه به سلفچگان واقع شده است

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز