فرماندار شهرستان خمین :

کاهش معضلات زیست محیطی از اقدامات ارزشمند دولت تدبیر و امید است

۱۳۹۶/۰۳/۲۴ - ۱۳:۴۴:۳۶
کد خبر: ۵۷۲۶۳۱
کاهش معضلات زیست محیطی از اقدامات ارزشمند دولت تدبیر و امید است
فرماندار شهرستان خمین در نشست با رئیس و کارکنان اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان اظهار داشت : احیای مولفه ها و داشته های محیط زیست و تکیه بر حفظ ، صیانت و کاهش معضلات زیست محیطی از اقدامات ارزشمند و ماندگار دولت تدبیر و امید است.

به گزارش خبرگزاری برنا مرکزی ؛ به مناسبت هفته محیط زیست نشست رئیس و کارکنان اداره محیط زیست شهرستان با فرماندار خمین در محل دفتر کار فرماندار برگزار شد .

در این نشست فرماندار شهرستان خمین اظهار داشت : دولت تدبیر و امید از همان ابتدای فعالیت، قسم زیست محیطی یاد کرد و برای رفع معضلات زیست محیطی، حفظ و احیای تنوع زیستی، توجه به تشکل های مردم نهاد، فرهنگ سازی در صیانت و حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی جدیت داشت و به دستاوردهای چشمگیری دست یافت . وی در ادامه افزود : اقداماتی که برای حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی های زیست محیطی در دولت روحانی انجام شد قابل مقایسه با دولت های پیشین نیست و یکی از مهمترین دستاوردهای آن فرهنگ سازی برای حفظ محیط زیست است.

سید مهدی ساداتی بیان کرد : دولت با در نظر گرفتن این نکته که حفظ و صیانت محیط‌ زیست نیازمند مشارکت ملی است، نهادینه کردن فرهنگ زیست محیطی را در اولویت قرار داد.

فرماندار خمین تاکید کرد: برای حفظ محیط زیستی که حیات در آن تداوم دارد همه مردم و دستگاه ها باید سهیم باشند.

سید مهدی ساداتی گفت : احیا و صیانت از محیط زیست و ارتقای آگاهی مردم نسبت به این موضوع آموزش نیاز داراد و توسعه فعالیت سمن هادر خمین در سال های اخیر با ارائه بسته های آموزشی چشمگیر است.

وی در بخش دیگری از سخنانش دیگر بیان کرد: اگر چه زیر ساخت های توسعه و ایجاد اشتغال در خمین فراهم است اما توسعه صنعت در این شهرستان مستلزم رعایت استاندارهای زیست محیطی است.

در ادامه رئیس اداره حفاظت محیط زیست خمین نیز در این نشست گفت : ارتقای شاخص های زیست محیطی در این شهرستان در چند سال اخیر در دستور کار قرار گرفته است.

سید علیرضا شریفی تشکیل انجمن و تشک های محیط زیست، راه اندازی مدرسه محیط زیست، تجهیز کلیه واحدهای دارای آلودگی هوا به فیلتراسیون، تجمیع پسماندهای عادی شهرستان و بازیافت آن ها، تجمیع زباله های عفونی و بی خطر سازی، رفع مشکل فاضلاب کشتارگاه دامرا از اقدامات انجام شده در چند سال اخیر عنوان کرد.

وی گفت: برای نخستین بار در استان مرکزی 150 هکتار از اراضی کشاورزی خمین از پسماندهای ناشی از کشت محصولات صیفی جات زیر پلاستیک پاکسازی شد.

شریفی افزود: در فروردین ماه امسال و در بازدید های میدانی 15 اخطاریه کتبی زیست محیطی برای دفع اصولی این پسماندها صادر شد.

رئیس حفاظت محیط زیست خمین افزود: اقداماتی که در دولت تدبیر و امید در راستای کشفیات و جلوگیری از ضرر و زیان ناشی از شکار و صید حیات وحش انجام شد چند برابر شده است.

وی گفت: در دولت دهم میزان جریمه های ناشی از این امر 10 میلیون ریال بود که در دولت تدبیر و امید این میزان به حدود 500 میلیون ریال افزایش یافت . 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز