رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی اردبیل:

اختصاص ۸۹۰۰ هکتار از اراضی استان اردبیل به کشت کلزا

۱۳۹۶/۰۳/۲۴ - ۱۴:۱۶:۲۵
کد خبر: ۵۷۲۶۷۸
اختصاص ۸۹۰۰ هکتار از اراضی استان اردبیل به کشت کلزا
رئیس مرکز تحقیقات آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل گفت: امسال ۸۹۰۰ هکتار از اراضی اردبیل به کشت کلزا اختصاص یافته است.

به گزارش برنا،حسین کربلائی خیاوی ظهر امروز در در بازدید از مزارع کلزای تکثیری ایستگاه تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی مغان اظهار داشت: هم‌اکنون برداشت مزارع کلزای تکثیری ایستگاه تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی مغان وابسته به مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل آغاز شده است.

وی گفت: برداشت مزارع کلزای تکثیری ایستگاه تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی مغان در سطح 45 هکتار از دیروز شروع شده و کلزای استحصالی به شرکت دانه‌های روغنی تحویل داده خواهد شد.

رئیس مرکز تحقیقات آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل افزود: در راستای سیاست تغییر الگوی کشت افزایش سطح زیر کشت و تولید دانه روغنی کلزا امسال هشت هزار و 900 هکتار از اراضی استان اردبیل زیر کشت کلزا قرار گرفته است.

کربلائی خیاوی تصریح کرد: با توجه به قیمت تضمینی خرید کلزا میل و رغبت کشاورزان به کاشت این محصول افزایش پیدا کرده است، به طوری که شهرستان پارس‌آباد با پنج هزار و 698 هکتار، بیله‌سوار با دو هزار و 331 هکتار و اردبیل با 337 هکتار به ترتیب بیشترین سطح زیر کشت این محصول را به خود اختصاص داده‌اند.

وی تصریح کرد: اجرای پژوهش‌های کاربردی و تقاضامحور برای حل مشکلات حوزه کشاورزی، تولید هسته‌های اولیه بذری، نظارت و کنترل بر تولید بذر و نهال، ترویج فناوری‌های نوین کشاورزی و آموزش ضمن خدمت کارکنان، آموزش بهره‌برداران، آموزش علمی کاربردی و آموزش فنی و حرفه‌ای و کاردانش جزو برنامه این مرکز است که با جدیت پیگیری می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز