معاون کمیته امداد استان اردبیل:

بهره مندی ۱۰۰۰مددجوی ساکن مناطق محروم اردبیل از خدمات درمانی

۱۳۹۶/۰۳/۲۴ - ۱۴:۲۳:۴۳
کد خبر: ۵۷۲۶۹۲
بهره مندی ۱۰۰۰مددجوی ساکن مناطق محروم اردبیل از خدمات درمانی
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اردبیل گفت: سال گذشته ۱۰۰۰ مددجوی ساکن مناطق محروم اردبیل از خدمات درمانی و بهداشتی بهره‌مند شدند.

به گزارش برنا،علیرضا حسین‌نژاد ظهر امروز در جلسه بررسی وضعیت خدمات درمانی مددجویان مناطق محروم اردبیل اظهار داشت: طبق آمار به دست آمده  52 درصد از خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد استان در مناطق محروم زندگی می‌کنند که تمام تلاش ما ارائه خدمات مطلوب به این قشر است.

وی افزود: در حال حاضر به تعداد 11 هزار و 213 خانواده تحت حمایت در مناطق محروم استان زندگی می‌کنند و سال گذشته به تعداد یک هزار مددجوی ساکن در این مناطق از خدمات درمانی و بهداشتی بهره‌مند شدند که تلاش برای بهره‌مندی تمامی افراد ساکن در مناطق محروم در دستور کار قرار داده شده و امیدواریم هر چه سریع‌تر تحقق یابد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اردبیل گفت: بیش از 740 میلیون ریال برای کمک به رفع سوءتغذیه کودکان زیر 6 سال، فرانشیز درمان و ارتقای شاخص‌های بهداشتی خانواده‌های تحت حمایت پرداخت شده است که از مسئولان، دست‌اندرکاران مربوطه و خیران انتظار داریم در این زمینه با ما مشارکت و همکاری داشته باشند.

حسین‌نژاد بیان کرد: سال گذشته بیش از یک میلیارد و 500 میلیون ریال برای ارائه خدمات عمرانی به مددجویان ساکن در مناطق محروم هزینه پرداخت شده و 50 خانواده‌ ساکن در مناطق محروم که فاقد منزل مناسب بودند از خدمات احداث حمام و سرویس بهداشتی، تعمیر، تکمیل، بازسازی و بهسازی کمیته امداد بهره‌مند شده‌اند.

وی تصریح کرد: توسعه مناطق محروم علاوه بر مهاجرت معکوس روستاییان از شهرها به محل سکونت خود به رونق اقتصادی و پیشرفت منطقه کمک خواهد کرد که در این زمینه رسیدگی به امور فقرا و مناطق محروم می‌تواند راهکار اساسی برای جلوگیری از این موضوع باشد.

 

نظر شما