دیداراعضا هیات موسس، هیات رئیسه و جمعی از اساتید و کارکنان دانشگاه نبی اکرم (ص) با حجه الاسلام آل هاشم

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم: دانشگاه ها به کمک اقتصاد مقاومتی بیایند

۱۳۹۶/۰۳/۲۵ - ۱۳:۲۱:۳۶
کد خبر: ۵۷۳۰۷۲
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم: دانشگاه ها به کمک اقتصاد مقاومتی بیایند
جمعی از هیات موسس، هیات رئیسه، و اساتید و کارکنان دانشگاه نبی اکرم (ص) با حجه الاسلام و المسلمین آل هاشم نماینده محترم ولی فقیه در استان آذربایجانشرقی و امام جمعه محبوب شهر تبریز دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، به نقل از روابط عمومی  دانشگاه نبی اکرم (ص) در این دیدار که در یک فضای کاملا صمیمانه برگزار گردید، ابتداء دکتر میلانی رئیس دانشگاه نبی اکرم (ص) ضمن عرض تسلیت بمناسبت ایام شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع) از مقام معظم رهبری بخاطر انتصاب بجای حضرت حجه الاسلام و المسلمین آل هاشم بعنوان امام جمعه شهر تبریز تشکر نمود . وی همچنین به تشریح فعالیتهای دانشگاه نبی اکرم (ص) در 20 سال گذشته پرداخت و سه اصل 1-ولایت فقیه 2- اسلام و 3- ایران را خطوط قرمز این دانشگاه در برنامه های علمی و فرهنگی و اجتماعی خود دانست و این سه اصل را غیر قابل تفکیک از همدیگر بیان نمود.

میلانی دانشگاه نبی اکرم (ص) را یک دانشگاه ثروت آفرین معرفی کرد که البته ایجاد ثروتهای اجتماعی، فکری و معنوی را مهمترین جریان استراتژیک این دانشگاه اعلام کرد و بیان داشت : این دانشگاه در نظر دارد با تولید چنین ثروتی تبدیل به یک دانشگاه ارزش آفرین شده و در جامعه ایجاد ارزش اجتماعی نماید

وی  ورود به دانشگاههای نسل چهارم را هدف آتی این دانشگاه بیان کرد که این چنین دانشگاههای بایستی وظیفه آینده پژوهی داشته باشند و متناسب با آینده نیرو تربیت نمایند. بدین جهت دانشگاه نبی اکرم (ص) قطعا نقش بسزایی در پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی که مد نظر مقام معظم رهبری است را خواهد داشت.

دکتر میلانی سخنان خود را با جمله ای از امام راحل (ره) به پایان رساند که حضرت امام(ره) فرموده اند: در حاشیه نمانید به متن بروید آنها به متن رفتند و به اینجا رسیدند.

حضرت حجه الاسلام  والمسلمین  آل هاشم نیز با ذکر این نکته که مقام معظم رهبری در قسمتی از حکم ایشان ارتباط با دانشگاهیان را نیز مطرح کرده اند بدین جهت بایستی منبعد این ارتباط قوی تر شده و بازدید هایی از دانشگاهها صورت پذیرد .

امام جمعه تبریز با بیان اینکه دانشگاهها هم از طریق مراکز تحقیقاتی خود و هم از طریق ارتباط با صنعت می توانند به اقتصاد مقاومتی کمک کنند، دانشگاهها را محل ایجاد دانش برای شکوفائی اقتصاد  و رونق اقتصادی دانست.

ایشان بیان داشتند : در وضعیت نه چندان خوب اقتصادی حداقل کاری که دانشگاهها برای بهبود وضعیت فعلی می توانند انجام دهند اینست که پایان نامه های دانشجوئی دوره دکتری و کارشناسی ارشد خود را در مسیر اقتصاد مقاومتی تعریف نمایند .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز