فرماندار محمودآباد:

آموزش مهارت های زندگی مهم ترین ابزار کاهش طلاق در بین جوانان است

۱۳۹۶/۰۳/۲۶ - ۰۹:۳۴:۳۳
کد خبر: ۵۷۳۲۳۱
آموزش مهارت های زندگی مهم ترین ابزار کاهش طلاق در بین جوانان است
فرماندار محمودآباد گفت: طلاق ها در دوران جوانی و نوجوانی ناشی از عدم آگاهی در آموزش مهارت ها است.

به گزارش خبرگزاری برنا از محمودآباد؛ یحیی یوسف پور، فرماندار محمودآباد، در جلسه کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی با رویکرد محله محوری اظهار کرد: عدم ارتباط مناسب خانواده ها و ارتباط با جنس مخالف ناشی از نداشتن آگاهی در زمینه مهارت های آموزشی است.

وی افزود: طلاق پدیده فراگیر و معضل بزرگ جامعه است که در صورت توجه نکردن به آن اثرات ناگواری به دنبال دارد.

یوسف پور با اشاره به اینکه مقابله با آسیب های اجتماعی باید محله محور شود، گفت: یکی از اصلی ترین آسیب ها در جامعه طلاق است  که باید حساسیت آن در بین خانواده ایجاد شود.

وی با بیان اینکه رتبه دوم در آسیب های اجتماعی خیانت است، عنوان کرد: ما می توانیم با ریشه یابی مسائل در بین جوانان خود و تشویق آنها به حفظ صیانت شان از  این مسئله پیشگیری کنیم.

فرماندار محمودآباد با تاکید بر نقش مهم مشاوران بهزیستی در بحث مشاوره افراد معرفی شده برای طلاق در سطح شهرستان،  تصریح کرد: بیش از 50 درصد افرادی که به مشاوره رجوع می کنند با آگاه شدن از آسیب های بعد طلاق از جدایی صرف نظر کرده اند.

وی خاطر نشان کرد : علل اقتصادی ، فرهنگی و دیگر علت ها در طلاق نقش اساسی دارند و باید با اطلاع رسانی ، فرهنگ سازی و ایجاد حساسیت اجتماعی در کاهش این معضل گام برداشت .

وی ادامه داد: در طرح محله محوری در بخش ها و روستا ها می توانیم تاثیر بسزایی با محوریت دهیاری ها در کاهش میزان طلاق ایفا کنیم.

این مسئول در پایان از  مسئولیت مهم دستگاه ها در بحث آسیب های اجتماعی خبر داد و گفت: اگر تمامی دستگاه ها در همان چار چوب کار کنند یقینا به نتیجه خوبی خواهیم رسید و برای عملکرد بهتر باید حساسیت بیشتری داشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز