نماینده ولی‎فقیه در لرستان خبر داد:

آرامش واقعی درسایه معنویت است/حضور چشمگیر مردم لرستان درنماز جمعه

۱۳۹۶/۰۳/۲۶ - ۱۳:۱۳:۱۱
کد خبر: ۵۷۳۳۶۰
آرامش واقعی درسایه معنویت است/حضور چشمگیر مردم لرستان درنماز جمعه
نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد تاکید کرد: آرامش واقعی در سایه دین و معنویت است.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ، آیت الله سید احمد میرعمادی  در مراسم افتتاح ساختمان دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان لرستان با بیان اینکه یکی از اهداف مهم انبیا و اولیا الهی تقویت دین مردم و رشد معنویت در جامعه بوده است اظهار داشت: همه پیامبران الهی و اولیا الهی برای معنویت تلاش کردند و دین و معنویت دو گوهر گران بها بوده که پیامبران و معصومین به ارمغان آورده اند.

 آرامش واقعی در سایه دین و معنویت است

وی با تاکید بر اینکه اگر پیامبران نبودند هرگز از دین و معنویت در جامعه خبری نبود عنوان کرد: همه انسان ها دنبال آسایش و آرامش هستند و آرامش واقعی در سایه دین و معنویت است.

 نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه اعتکاف، مراسم شب های قدر، نماز جمعه و ... سبب آرامش واقعی در جامعه هستند گفت: ذکر خدا، دعا، نیایش، ایمان، تقوا، پاکی، صداقت از عوامل موثر در رشد معنویت در جامعه هستند.

آیت الله میرعمادی برجسته ترین عامل آرامش انسان و همچنین معنویت جامعه نماز است تصریح کرد: نماز بازدارنده فحشا، منکرات، بدی ها، جرائم در جامعه و ... است.

وی با تاکید بر اینکه در میان نماز های واجب، یک نماز درخشش دیگری دارد و آن هم نماز جمعه است بیان داشت: نماز جمعه هدیه خداوند به بشریت است و نماز جمعه را خداوند به این دلیل واجب کرده تا دین و نظام اسلامی پایدار بماند و هر هفته معنویت در جامعه پمپاژ شود.

 نماز جمعه وحدت آفرین است

 نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه نماز جمعه یک فریضه الهی بزرگ است و باید تقویت شود ادامه داد:ائمه جمعه الگوی معنویت، پیام آور معنویت و سفارش کننده به تقوا هستند.

آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه نماز جمعه پایگاه معنویت است گفت: امروز با اقدامات صورت گرفته شاهد رشد معنویت، گسترش نماز جمعه، مصلای ها و ... هستیم که این امر به دلیل حمایت های رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور بوده است.

وی با اشاره به اقامه نماز جمعه در 18 شهر لرستان بیان داشت: هزار نفر عضو ستاد نماز جمعه لرستان هستند و اکثر شهرستان های لرستان دارای مصلای هستند.

 نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به استقبال گسترده مردم لرستان از مسائل معنوی بیان داشت: حضور مردم لرستان در نماز جمعه بسیار چشمگیر است و این امر نیز محصول وحدت موجود در استان است.

آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه امروز انسجام بسیار خوبی در لرستان حاکم بوده که این امر نتیجه بخش است افزود: در این راستا حمایت های استاندار لرستان در حوزه نماز جمعه و احداث پروژه ها در این زمینه بسیار اثر گذار و قابل تقدیر است.

وی  با تاکید بر اینکه اقدامات عمرانی و ایجاد اشتغال در لرستان در سایه وحدت صورت گرفته است گفت: نماز جمعه وحدت آفرین است و موجب ایجاد انسجام در جامعهمی شود.

 

نظر شما