استاندار خراسان رضوی تاکید کرد؛

لزوم حمایت و توسعه شرکت های دانش بنیان در راستای رونق اشتغال

۱۳۹۶/۰۳/۲۷ - ۱۱:۰۰:۱۹
کد خبر: ۵۷۳۷۹۱
لزوم حمایت و توسعه شرکت های دانش بنیان در راستای رونق اشتغال
استاندار خراسان رضوی طبق معمول برنامه های پنجشبه ی خود، با حضور در شهرک فناوری های برتر از چندین واحد صنعتی و دانش بنیان بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، علی رضا رشیدیان در این بازدیدها و جلسه ی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با تاکید بر  این که مهمترین اولویت سال جاری حمایت از تولید و اشتغال مبتنی بر سیاست های اقتصاد مقاومتی است؛ حمایت و توسعه شرکت های دانش بنیان در راستای رونق اشتغال را ضروری دانست.  
رشیدیان به نام گذاری سال و جهت گیری حرکت مدیران در راستای اقتصاد مقاومتی اشاره و تصریح کرد: در همین راستا، 23 تفاهم نامه با شرکت های حوزه فناوری اطلاعات به منظور توسعه اشتغال و سرمایه گذاری در حوزه IT  و ICT با سرمایه گذاری 320 میلیارد تومان و قابلیت اشتغالزایی نزدیک به 4 هزار نفر در استان، به امضا رسید.
استاندار خراسان رضوی گفت: در سال جاری و 6 ماهه ی ابتدای سال 97، در حوزه ی صنعت و معدن 15 پروژه با 10500 میلیارد تومان سرمایه گذاری و  پیش بینی اشتغال مستقیم 8489  به بهره برداری می رسد.
وی با بیان این که 291 پروژه گردشگری و زیر ساخت مرتبط با 5800 میلیارد تومان سرمایه گذاری و  پیش بینی اشتغال مستقیم 7006 نفر افتتاح می شود؛ ادامه داد: همچنین بهره برداری از  11 پروژه کشاورزی  با 997 میلیارد تومان سرمایه گذاری و  پیش بینی اشتغال مستقیم 5650 نفر در همین مدت آغاز می شود.
رشیدیان گفت: بر اساس آخرین برآوردها در سال گذشته 290 هزار نفر که 48 درصد آنان را جوانان تحصیلکرده تشکیل می دهند در استان جویای کار هستند؛ که با توجه به مشارکت بالای اقتصادی، پیش بینی می شود  این میزان، به 320 هزار نفر افزایش یابد.
وی افزود: بر اساس هدف گذاری انجام شده و تقسیم کار منطقی صورت گرفته بین بخش های صنعت، معدن، خدمات، کشاورزی و حوزه های دانش بنیان، 150 هزار فرصت شغلی جدید طی سال جاری ایجاد خواهد شد.
استاندار خراسان رضوی خاطر نشان کرد: به همین منظور تسهیلات خوبی در قالب طرح رونق، کمک های فنی و اعتباری و ارتقا شاخص های اقتصادی به استان اختصاص یافته است.
رشیدیان با اشاره به این که دربودجه سال گذشته ردیف خاصی برای تامین اعتبار پروژه های اقتصاد مقاومتی در نظر گرفته نشده بود؛ تاکید کرد: این موضوع درسال جاری محقق شده است .
وی گفت: امسال از مجموع 1200 میلیارد تومان اعتبار ابلاغی به استان 133 میلیارد تومان برای ارتقای شاخص های توسعه اقتصادی در نظر گرفته شده است و مسیر تخصیص این اعتبار از محل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان خواهد بود.
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه اولویت با پروژه های سال گذشته می باشد، خاطر نشان کرد: در حال حاضر اصلاح پروژه های مصوب قبل در دستورکار ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قرار دارد.
رشیدیان با بیان این که از مجموع 650 هزار شغل ایجاد شده در کشور طی سال گذشته، 100 هزار فرصت شغلی آن به همت بخش خصوصی و مساعدت دستگاه های اجرایی در خراسان رضوی بوده است؛ تاکید کرد: این روند تا ریشه کن شدن معضل بیکاری همچنان ادامه باید.
وی اظهار داشت: باید با همت تمامی فعالان بخش خصوصی و دولتی؛ بهبود مستمر فضای کسب و کار و رسیدن نرخ بیکاری استان به کمتر از میانگین کشور باشد.
استاندار خراسان رضوی افزود: با توجه به ضرورت فراهم آوردن زمینه برای اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی و همچنین لزوم ایجاد مشاغل با فن آوری بالا در حوزه های مختلف صنعت و ict  و سایر موارد، در جلسه با جهاد دانشگاهی استان زمینه و پیشنهادات اولیه ارائه شده است.

نظر شما