مدیر کل تامین اجتماعی فارس خبر داد:

کاهش مدت زمان برقراری بیمه بیکاری در استان فارس

۱۳۹۶/۰۳/۲۷ - ۱۲:۴۰:۵۸
کد خبر: ۵۷۳۸۳۳
کاهش مدت زمان برقراری بیمه بیکاری در استان فارس
مدیرکل تامین اجتماعی فارس گفت : مدت زمان برقراری بیمه بیکاری در استان فارس به ٩ روز کاهش یافت .
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس ، عبدالکریم نباتی اظهارداشت : به موجب قانون ، آن دسته از بیمه‌شدگانی که بدون میل و اراده خود بیکار شده و به تشخیص کمیته بیمه بیکاری ، بیکار موقت شناخته شوند از مقرری  بیمه‌ بیکاری برخوردار می‌شوند.
وی با اشاره به مدت زمان میانگین انتظار برقرار بیمه بیکاری در کشور گفت: مشمولین طرح از زمان درخواست تا برقراری آن ٢١ روز در انتظار  بودند ولی با همت همکاران اداره فنی امور بیمه شدگان ، این زمان به ٩ روز در استان فارس تقلیل پیدا کرد و این امر از سوی اداره کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی مورد تشویق قرار گرفت .
مدیر کل تامین اجتماعی فارس همچنین با اشاره به میزان پرداخت مقرری بیمه بیکاری به مشمولین طرح در سال ١٣٩٥ اظهار داشت : در سال گذشته مبلغ ١٢٥٠ میلیارد ریال به عنوان مقرری بیمه بیکاری به واجدین شرایط در استان فارس پرداخت گردیده است .
نباتی در پایان با بیان اینکه مدت زمان پرداخت مقرری بیمه بیکاری به سابقه پرداخت حق بیمه از سوی بیمه شدگان بستگی دارد گفت : مدت زمان پرداختی این مقرری از ٣٦ ماه برای بیمه شدگان مجرد و ٥٠ماه برای بیمه شدگان متاهل و متکفل بیشتر نخواهد بود و این مدت نیز جز سوابق پرداخت حق بیمه بیمه شده از نظر بازنشستگی ، ازکارافتادگی و فوت محسوب خواهد شد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز