نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

با وجود فرهنگ علوی هیچ گاه تحریم ها نمی تواند آسیبی به کشور بزند

۱۳۹۶/۰۳/۲۷ - ۱۲:۵۴:۴۸
کد خبر: ۵۷۳۸۶۸
با وجود فرهنگ علوی هیچ گاه تحریم ها نمی تواند آسیبی به کشور بزند
آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های نماز جمعه اراک در مصلی بیت المقدس این شهر افزود: با قدرت و با همت بلند در مقابل غربی ها می ایستیم چراکه امنیت حساس ترین و مهمترین مسئله هر جامعه و کشور است.

به گزارش خبرگزاری برنا مرکزی ؛   وی گفت: رخدادهای اخیر و توطئه جنایتکاران تکفیری در سیستان و بلوچستان، کردستان، تهران و مرقد امام(ره) اراده ملت ایران را در برابر دشمنان محکمتر می کند و صفوف منسجم ایران اسلامی با هوشیاری و تیزبینی در برابر هر توطئه خواهد ایستاد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تسلیت سالگرد شهادت پیشوای اول شیعیان تصریح کرد: امیرالمومنین(ع) در وصیت نامه عبادی و سیاسی خود همه مردم را به سه اصل تقوا، نظم و عقل و مهربانی دل ها توصیه کرد و باید این سه اصل محور امور قرار گیرد.

آیت الله دری نجف آبادی با تاکید بر حاکمیت فرهنگ علوی در جامعه گفت: با وجود فرهنگ علوی هیچ گاه تحریم ها نمی تواند آسیبی به کشور بزند و باید این تفکر و راه در لایه های مختلف جامعه نهادینه شود.

وی خاطرنشان کرد: نباید چشم به واردات داشت بلکه به تمام قوا باید ظرفیت صادرات را در کشور توسعه داد، فرصت آبادانی در کشور فراهم است و این امر به واسطه تقوا محقق می شود.

امام جمعه اراک ادامه داد: ایران بارها در برابر تهدید و تحریم دشمنان مقاومت کرده و از این منظر خوداتکایی را افزایش داده است ، با رشد تولید و صادرات، کاهش فرهنگ مصرف گرایی و ارتقای فرهنگ قناعت و ساده زیستی توام با عفاف و حجات می توان کشور را آباد کرد.

وی افزود: در رسانه های کشور طرح شده است که 35 درصد از موادغذایی دور ریخته می شود و این آمار اگر مدیریت صحیح شود برای جمعیتی 25 میلیون نفری کفایت می کند و جمهوری اسلامی با فرهنگ علوی نباید شاهد چنین موضوعاتی باشد.

وی بیان کرد: دولت و مسئولان باید در سال جاری با برنامه ریزی درست سدها و تحریم های اقتصادی را بی اثر کنند و بازار داخلی را فعال کرده و محدودیت های اعمال شده برای ایران به فرصتی برای سازندگی تبدیل کنند و قدرت داخلی را در ابعاد مختلف ارتقا دهند.

امام جمعه اراک اظهار کرد: باید قدردان تاریخ درخشان و دین و هویت باعظمت ایران بود و استان مرکزی به عنوان استانی صنعتی نیز باید روند توسعه خود را مورد توجه قرار دهد و صنایعی همچون آذر آب، هپکو که از صنایع مادر تخصصی کشور و منافع و سرمایه ملی ماست باید به شایستگی احیا شوند.

وی با اشاره به تیراندازی اخیر در اراک عنوان کرد: اجازه بی نظمی و وحشیگری به هیج کس داده نمی شود، شورای تامین استان مرکزی، نیروی انتظامی و عوامل امنیتی با قئت پای کار هستند و در مقابل این قبیل رفتارها می ایستند.

آیت الله دری نجف آبادی در بخش دیگری از سخنانش تقوا را سرمایه، عامل موفقیت و مانع هدر رفت عمر دانست و گفت: ماه مبارک رمضان و نماز جمعه مصداقی از تقواست و اهل تقوا به بهشت هدایت می شوند و فرشته ها به آنان سلام می کنند و این افراد اجازه نفوذ شیطان به درون خود را نمی دهند.

امام جمعه اراک گفت: باید از شب های قدر توشه معنوی مناسب برای خود گرفت و همه باید بکوشیم علی گونه بودن را در رفتار، منش و تفکر و زندگی خود جاری کنیم و شب های قدر فرصتی مغتنم برای علی وار بودن است.

آیت الله دری نجف آبادی تصریح کرد: امیر المومنان(ع) برای پاگیری اسلام 60 سال مجاهدت، صبر و فداکاری کرد، ستون ایمان صبر عدالت و جهاد است و صبر شامل چهارشعبه اصلی صبر طاعات، صبر از گناهان، صبر در مقابل مصیبت ها و صبر در مبارزه و میدان جنگ می شود.

وی گفت: امیر المومنین(ع) الگوی صبر بود و در شرایط کنونی شیعیان علی(ع) باید صبر پیشه کنند و ملت ما نیز وظیفه سنگینی به دوش می کشد.

وی تاکید کرد: برای تحقق سیاست های اقتصادی مقاومتی، پیشرفت علمی کشور، حاکمیت اخلاق اسلامی در جامعه صبر، استقامت و ایمان بالایی لازم است.

نماینده ولی فقیه با اشاره به جمعه پایانی ماه رمضان و روز قدس گفت: حساسیت روز قدس هرساله بیشتر از سال های قبل خود می شود و باید برای این روز که قوت قلبی برای جبهه مقاومت است آماده شویم.

آیت الله دری نجف آبادی عنوان کرد: پیام برگزاری باشکوه روز قدس بی اثر بودن تهدید و تحریم های دشمن علیه ایران است.

وی اضافه کرد: در آستانه آخرین شب از شب های قدرت که شب پاداش است قرار داریم و باید از این فرصت بزرگ برای خودسازی و ارتقای معنویت استفاده کنیم.

خطیب جمعه اراک در خطبه های این هفته نماز جمعه اراک به مناسبت هایی همچون سالروز تاسیس جهاد کشاورزی، بسیج اساتید، تاسیس سازمان تبلیغات، هفته صرفه جویی آب و روز اصناف اشاره کرد.

نماز عبادی سیاسی جمعه در 33 نقطه از استان مرکزی برگزار می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز