اولین جلسه هماهنگی اجرای تفاهم نامه ساماندهی خدمات رفاهی و اجتماعی کارگران در شهرک های صنعتی استان مرکزی برگزار شد

۱۳۹۶/۰۳/۲۷ - ۱۲:۵۶:۳۸
کد خبر: ۵۷۳۸۷۵
اولین جلسه هماهنگی اجرای تفاهم نامه ساماندهی خدمات رفاهی و اجتماعی کارگران در شهرک های صنعتی استان مرکزی برگزار شد
مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ازبرگزاری اولین جلسه هماهنگی اجرای تفاهم نامه ساماندهی خدمات رفاهی و اجتماعی کارگران در شهرک های صنعتی استان با حضور مدیر عامل و معاونین شرکت شهرک های صنعتی استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا مرکزی ؛   مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی هدف از برگزاری این جلسه  را اجرای تفاهم نامه ساماندهی خدمات رفاهی و اجتماعی کارگران در شهرک های صنعتی استان که توسط وزارت متبوع در9 ماده منعقدشده است  اعلام نمود.

محمد تقی آبایی عنوان نمود : یکی از مشکلات اصلی جامعه کارگری در زمینه خدمات رفاهی پیش بینی شده در فصل هشتم قانون کار و سایر فصول ،میزان عرضه ناکافی و تقاضای مضاعف استفاده از خدمات رفاهی است لذا با پیش بینی و اجرای طرح های راهبردی بویژه با بهره گیری از ظرفیت های بخشی و فرابخشی و تعامل با دستگاههای همسو،به منظور ایجاد گسترش هرچه بیشتر خدمات و امکانات رفاهی و درمانی نیروی کار کشور اقدام خواهد گردید.

ایشان  هدف از این تفاهمنامه را افزایش سطح کمی و کیفی خدمات اجتماعی، بهبود شرایط رفاهی کارگران و تنوع بخشی به خدمات اجتماعی و رفاهی و درمانی کارگران از طریق تجمیع فعالیت های مذکور دانست.

وی با اشاره به روند روبه رشد افزایش قیمت ها در کشور و نیاز کارگران به خدمات و امکانات رفاهی افزود: برنامه اصلی این تفاهمنامه راه اندازی مجتمع های خدمات اجتماعی و رفاهی کارگران در شهرک ها و نواحی صنعتی و واحدهای صنعتی، صنفی و خدماتی است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی با بیان اینکه مدت این تفاهمنامه 3سال است اعلام کرد: کلیه کارگران مشمول قانون به ویژه کارگران مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی می توانند از خدمات این مجتمع های رفاهی استفاده کنند.

ایشان در خصوص خدمات قابل ارائه در این مجتمع ها گفت: بر اساس این تفاهمنامه برگزاری دوره های آموزشی و مهارتی، تشکیل تعاونی های مسکن و مصرف کارگران، ایجاد مراکز نگهداری کودکان و پیش بینی ساز و کار لازم برای بهره مندی کارگران از خدمات و کالاهای با تخفیف وشرایط ویژه از جمله خدماتی است که در این مجتمع ها قابل ارائه خواهد بود.

وی با بیان اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی طرفین این تفاهمنامه هستند تصریح کرد: در صورت اجرای درست تعهدات طرفین این تفاهمنامه بستر گسترده ای از فعالیت ها به کارگران قابل ارائه خواهد بود.

در پایان این جلسه مقرر شد ظرفیت شهرک ها و نواحی صنعتی شناسایی و به این اداره کل منعکس گرددو تبادل اطلاعات و همکاری های لازم در حوزه HSEE صورت پذیرد و جلسات مذکور در اجرای مفاد تفاهم نامه ماهی یکبار برگزار خواهد گردید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز