۳۰هکتار اراضی شهرک های صنعتی البرز به سرمایه گذاران داخلی و خارجی واگذار شد

۱۳۹۶/۰۳/۳۰ - ۱۳:۲۰:۴۱
کد خبر: ۵۷۴۴۱۲
۳۰هکتار اراضی شهرک های صنعتی البرز به سرمایه گذاران داخلی و خارجی واگذار شد
معاون شرکت شهرک های صنعتی استان البرز گفت که این استان دربخش جذب سرمایه گذاری خارجی در بین شهرک های صنعتی کشور حائز رتبه اول شده و همچنین سال گذشته 30 هکتار از اراضی شهرک های صنعتی البرز در قالب 30 قرارداد به سرمایه گذاری داخلی و خارجی اختصاص پیدا کرده است.

محمد امین فرشی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرگزاری برنا ،  با تشریح برنامه های شرکت شهرک های صنعتی در خصوص اجرای اهداف اقتصاد مقاومتی، افزود: در بخش کلان برنامه های اقتصاد مقاومتی کشور 11 محور کلی تعریف شده که در 5 محور، شرکت شهرک های صنعتی به صورت مستقیم دخیل و در سایر بخش ها نیز موظف به تعامل با سایر دستگاه ها است.

فرشی با بیان اینکه برش برنامه های اقتصاد مقاومتی استان ابلاغ شده، ادامه داد: خارج از اهداف اقتصاد مقاومتی، این شرکت برنامه ریزی های متعددی برای توسعه فعالیت های مربوطه دارد.

وی گفت: اکنون از هزار و 100 هکتار زمین موجود در شهرک های صنعتی دولتی استان هزار و 38 هکتار زمین واگذار شده، و تنها 62 هکتار زمین واگذار نشده دولتی موجود است که جاذبه ای برای سرمایه گذاری ندارد.

این مسئول افزود: در حدود 60 درصد اراضی شهرک های دولتی تبدیل به واحد صنعتی شده و 414 هکتار از این اراضی واگذار شده در مرحله طرح صنعتی قرار دارد و هنوز به راه اندازی و تولید نرسیده است.

وی خاطرنشان کرد: تنها در 15 درصد اراضی شهرک ها صنایع غیر فعال مستقر است که درصدد عارضه یابی و احیای مجدد آنها هستیم.

معاون برنامه ریزی و توسعه مدیریت شرکت شهرک های صنعتی استان البرز گفت: در خصوص طرح های صنعتی برنامه جامعی در دستور کار است چراکه سال گذشته تمامی این طرح ها پایش شد و اراضی فروخته شده طی 12 جلسه مورد بررسی قرار گرفت در این رابطه 111 طرح غیر فعال احصا شد.

وی با بیان اینکه اراضی شهرک های صنعتی به عنوان سرمایه ملی هستند افزود: طی جلسات برگزار شده 6 هکتار زمین عزل و به یک مجموعه بسیار فعال واگذار شد.

فرشی با اشاره به برنامه های این شرکت در سال 96 ادامه داد: امسال 182 طرح صنعتی باید به مرحله واحد صنعتی برسد پیش بینی بیش از 2 هزار نفر اشتغال از این طریق وجود دارد.

وی گفت: از واحد های صنعتی غیر فعال 30 واحد را برای امسال در نظر داریم که راه اندازی مجدد کنیم و برنامه ریزی های لازم در این رابطه صورت گرفته است که 510 اشتغال مستقیم ایجاد می کند.

این مسئول افزود: هزار و 114 واحد در شهرک های البرز که با ظرفیت کمتر از 70 درصد فعال هستند نیز شناسایی شده که درصورت حل معضلات و ارتقا وضعیت آنها بیش از هزار و 100 اشتغال ایجاد می شود.

وی اضافه کرد: از محل دفاتر مشاوره کسب و کار باید 20 دفتر جدید راه اندازی شود که از این طریق نیز 50 کارشناس مشغول به کار می شوند.

فرشی با اشاره به ایجاد اشتغال طرح های روستایی برای 525 نفر از طریق 30 واحد تولیدی گفت: در برنامه ریزی صورت گرفته برای سال 96 به صورت مستقیم برای 5 هزار و 242 نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز