حسینی تاکید کرد؛

لزوم تبدیل ترویج فرهنگ شهادت به گفتمان غالب در جامعه از سوی دستگاه های اجرایی

۱۳۹۶/۰۳/۲۸ - ۱۲:۰۸:۰۳
کد خبر: ۵۷۴۶۱۳
مدیرکل و معاونین بنیاد شهید و مشاور امور ایثارگران استاندار با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، سید جواد حسینی در این دیدارگفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است و دستگاه های اجرایی استان آن را به گفتمان غالب تبدیل نمایند.

وی با اشاره به اهمیت موضوع ایثار و گذشت در جامعه، افزود: جامعه امروز ما نیازمند تقویت روحیه گذشت و ایثار است و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت موجب رشد روحی و معنوی و حل بسیاری از مشکلات در جامعه می شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی اظهار داشت: حیات بشری همواره حاصل فداکاری افرادی است که از تمام هستی خود گذشتند تا حیات جامعه را تضمین کنند و اوج این ایثارگری ها و فداکاری ها را می توان در شهادت خلاصه کرد .

حسینی تصریح کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه کمتر از شهادت نیست و بهترین روش برای اشاعه این فرهنگ در جامعه، گسترش آن در میان نسل نوجوان و جوان است.

 وی با اشاره به اینکه شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت به ریاست دکتر روحانی رئیس جمهور با هدف برنامه ریزی کلان در زمینه ترویج و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در کشور تشکیل شده است، گفت: مقرر شده این شورا در استان ها نیز به ریاست استانداران تشکیل و پیگیر مصوبات، اجرا و نظارت بر برنامه های آن شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی افزود: ستادها و کمیته های مرتبط با شهدا و ایثارگران می توانند در راستای هم افزایی بیشتر ذیل شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان قرار گیرند.

حسینی تصریح کرد: ستاد اجرایی شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خوراک مناسب برای جلسات شورا را با کمک دستگاه های اجرایی و سایر کمیته های مرتبط تهیه و در اختیار شورا قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه تمامی دستگاه ها باید  برموضوع ایثار و شهادت متمرکز شوند، افزود: در این حوزه نوآوری موجب ترویج بیشتر این فرهنگ می شود و با تمرکز دستگاه ها بر این موضوع می توان اطلس فعالیت های  حوزه فرهنگی ایثار و شهادت را تدوین نمود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: موضوع ایثار و شهادت و فرهنگ سازی آن باید گفتمان غالب دستگاه های اجرایی شود.

حسینی، معرفی شهدا و قرائت وصیتنامه آنان در شوراهای اداری استان و شهرستان ها را یکی از کار های مفید در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و افزود:  بهتر است در جلسات شورای اداری جلوه ویژه شهیدی که  وصیتنامه اش قرائت می شود نیز معرفی شود.

وی با اشاره برگزاری نخستین کنگره بین المللی بزرگداشت شهدای جهان اسلام در مشهد گفت: این ک

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز