بررسی شاخص های ارزیابی عملکرد اقتصاد مقاومتی دستگاه های اجرایی

۱۳۹۶/۰۳/۲۹ - ۱۰:۲۰:۲۴
کد خبر: ۵۷۵۰۸۱
بررسی شاخص های ارزیابی عملکرد اقتصاد مقاومتی دستگاه های اجرایی
با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی پنجاه و چهارمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، محمد مهدی مروج الشریعه در این جلسه با بیان اینکه ایجاد اشتغال و تاثیر گذاری در تولید اقتصادی هدف اصلی ما در سال جاری است، گفت: می توان از کمک های فنی و اعتباری موضوع اعتبارات ارتقای شاخص های اقتصادی استان برای طرح های صنعتی کوچک اولویت دار با پیشرفت فیزیکی  مناسب و طرح های دانش بنیان و واحدهای صنعتی کوچک فعال و صادراتی که با کمبود سرمایه در گردش مواجه می باشند ، همچنین  واحدهای فنی و مهندسی و خدمات مشاوره ای و نظایر آن استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه نبایستی فرصت ها را از دست داد، خاطر نشان کرد: خودمان را گرفتار فرایند پر و پیچ و خم نکنیم ، بهترین و کارآمدترین کاری که می شود انجام داد کاهش سود کارمزد بانکی برای این واحدهای تولیدی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی افزود: برای ادای وظیفه به فرمایش مقام معظم رهبری فرصت را از دست ندهیم و کار را از همین حالا شروع کنیم و کار خوبی ارائه دهیم و الگوی خوبی برای کشور باشیم.

رضا جمشیدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی نیز به تشریح چگونگی تدوین گزارش عملکرد اقتصاد مقاومتی استان بر مبنای چارچوب های ابلاغ شده پرداخت.

وی گفت: بر مبنای چارچوب ابلاغی دبیرخانه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور به استانها ، عملکرد سال جاری دستگاههای اجرایی مرتبط با این چار چوب مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و براین اساس رتبه بندی خواهند شد.

دبیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی تاکید کرد: لازم است این گزارش از سوی دستگاهها و نهاد های استان مورد بررسی کارشناسی دقیق قرارگیرد و نظرات کارشناسی آنها ، نهایتا ظرف مدت مشخص شده و تصمیم گیری به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور ارائه شود.

وی اظهار کرد: این مدل ارزیابی عملکرد اقتصاد مقاومتی استان ها دارای محورهای 10گانه ارزیابی برای دستگاههای اجرایی است و دارای 60 شاخص کمی و 61 شاخص کیفی است.

رضا جمشیدی درخصوص بسته های رونق اشتغال و پروژه های ملی اولویت دار گفت: در راستای اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به منظور رونق تولید و ایجاد رشد اقتصادی دستگاههای اجرایی باید برنامه اجرایی مربوطه را مطابق مفاد و زمانبندی تعیین شده تنظیم و به دبیرخانه ستاد ارسال و گزارش ماهانه اقدامات نیز  برای اجرای این مصوبه را به طور مستمر به دبیرخانه ستاد ارائه نمایند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی تصریح کرد : تعداد پروژه های پیشنهادی دستگاههای اجرایی از محل اعتبارات استانی ارتقای شاخص های اقتصادی بالغ بر 542 پروژه با اعتبار مورد نیاز 3577 میلیارد تومان می باشد . وی افزود : برای اتمام این پروژه ها مبلغ 1347 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز می باشد.

دبیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی با بیان اینکه بر اساس نتایج رصد و پایش پیشرفت پروژه های مصوب اقتصاد مقاومتی درسال گذشته 71پروژه بین 51 تا 75 درصد ، 65 پروژه بین 76 تا 99 درصد و  175 پروژه نیز 100 درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند ، گفت: تعدادی از پروژه های استان نیز پیشرفت فیزیکی مناسبی نداشته اند که بایستی نسبت به تعیین تکلیف آنها در سریعترین زمان ممکن اقدام شود

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز