قائم مقام کمیته امداد استان مرکزی خبر داد :

حمایت کمیته امداد استان مرکزی از۸۲۶ خانواده زندانی

۱۳۹۶/۰۳/۲۹ - ۱۴:۱۰:۳۸
کد خبر: ۵۷۵۲۱۳
حمایت کمیته امداد استان مرکزی از۸۲۶ خانواده زندانی
۸۲۶ خانواده تحت حمایت کمیته امداد استان مرکزی از خانواده‌های زندانیان هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا مرکزی ؛ عدالت بهرامی ، قائم مقام کمیته امداد استان مرکزی با بیان اینکه بیشترین مسئولیت‌های آسیب‌های اجتماعی برعهده کمیته امداد به عنوان یک نهاد حمایتی است ، گفت : بخش قابل توجهی از مراجعات ناشی از آسیب‌های اجتماعی به کمیته امداد انجام می شود.

وی در ادامه با اشاره به خانواده های تحت حمایت گفت : تعداد مددجویان تحت حمایت تا پایان اردیبهشت سال جاری از نظر نفرات ۸۴ هزار و ۵۴۷ نفر بودند که در ۴۶ هزار و ۹۹۲ خانوار تقسیم می‌شوند؛ از این تعداد ۳۷ هزار و ۵۱۲ خانوار از حمایت‌ها در تمامی بخش‌ها به ویژه در بخش معیشت و مستمری برخوردار هستند و ۸۲۶ خانواده تحت حمایت کمیته امداد استان مرکزی از خانواده‌های زندانیان هستند.

وی افزود: مابقی افراد کسانی هستند که به غیر از مستمری از سایر خدمات کمیته امداد بهره‌مند و از این تعداد خانوار ۲۲ هزار و ۳۴۵ خانوار معادل ۶۰ درصد خانواده های تحت حمایت زنان سرپرست خانوار هستند .

بهرامی اعتیاد را یکی از آسیب‌ها در بین خانواده‌های تحت حمایت و دلیلی بر پیدایش فقر فرهنگی و اقتصادی دانست و گفت: کمیته امداد برای مقابله با این معضل اجتماعی اقداماتی نظیر اطلاع‌رسانی و فراخوان مددجویان تحت حمایت، توزیع بروشور در بین مخاطبان، دعوت از اساتید مجرب ستاد مبارزه با مواد مخدر، برپایی نمایشگاه مبارزه با مواد مخدر در کانون‌ها، درج پیام در سربرگ نامه‌ها، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و غیره را انجام داده است.

قائم مقام کمیته امداد استان مرکزی در ادامه آموزش را بهترین راهکار برای جلوگیری از اعتیاد عنوان و تصریح کرد :آموزش ۱۶۷ نفر ازکودکان در معرض خطر ، یک‌هزار و ۵۹۸ نفر از دختران و مادران تحت حمایت ، ۳۰۰ نفر از نوجوانان پسر ، معرفی ۶۶ نفر به کمپ‌ها و کلینیک‌های ترک اعتیاد با اعتبار متوسط ۳۰۰ هزار تومان سرانه درمان و نیز حمایت از معتادان بهبودیافته در بخش اشتغال از دیگر اقدامات انجام شده بوده است.

قائم مقام کمیته امداد استان در پایان گفت : از این خانواده ها تعداد ۲۳۱ نفر برای دریافت تسهیلات به کمیته امداد معرفی شدند که تعدادی شرایط لازم را برای دریافت تسهیلات نداشتند، در مجموع ۵۴ نفر برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی و تا کنون ۲۵ نفر موفق به دریافت تسهیلات با اعتباری سه میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال شده اند.

 

 

نظر شما