رییس شورای حمل و نقل استان قزوین:

حفظ محیط زیست منوط به ارایه الگوهای مناسب حمل و نقل است

۱۳۹۶/۰۳/۲۹ - ۱۴:۳۱:۳۲
کد خبر: ۵۷۵۲۵۱
حفظ محیط زیست منوط به ارایه الگوهای مناسب حمل و نقل است
رییس شورای حمل و نقل استان قزوین یکی از راهکارهای حفظ و ارتقای کیفیت محیط زیست را بکارگیری الگوهای مناسب حمل و نقل به ویژه در درون شهرها عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، مسعود حق لطفی رییس شورای حمل و نقل استان قزوین اظهار کرد: بکارگیری الگوهای مناسب حمل و نقل به ویژه در درون شهرها یکی از راهکارهای حفظ و ارتقای کیفیت محیط زیست محسوب می شود که در این زمینه شهرسازی ریل پایه از جمله موارد مورد تاکید وزیر راه و شهرسازی بوده و ما نیز در استان قزوین به طور جدی پیگیر تحقق آن هستیم.

حق لطفی گفت: استان قزوین از دیرباز به واسطه موقعیت جغرافیایی نقش مهم و موثری در حوزه حمل و نقل کشور داشته و در حال حاضر در میان پنج استان پرتردد کشور قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی قزوین افزود: میزان طول محورهای آزادراهی، بزرگراهی و راه های شریانی موجود در این استان با وجود مساحت نه چندان زیاد گویای همین موضوع است.

حق لطفی تاکید کرد: این ویژگی فرصت مناسبی است تا بتوان با استفاده از اقتصاد حمل و نقل بسترهای توسعه استان را فراهم نمود.

وی یادآور شد: با این حال نباید اجازه داد در این گذار، امکان های زیست محیطی و همچنین کیفیت زندگی در استان و شهرهای آن تحت الشعاع قرار گیرد.

رییس شورای حمل و نقل استان قزوین بیان کرد: در همین راستا بکارگیری الگوهای مناسب توسعه حمل و نقلی متوازن درون و برون شهری در دستور کار جدی راه و شهرسازی استان قزوین قرار گرفته و در حال پیگیری و اجراست.

حق لطفی اضافه کرد: احداث راه آهن قزوین – رشت، دو خطه کردن راه آهن تهران – قزوین- زنجان، توسعه ایستگاه راه آهن قزوین، توسعه سیستم حمل و نقل عمومی شهر قزوی (TOD) ، بررسی اجرای قطار شهری و BRT از جمله اقداماتی است که با هدف پاسداشت محیط زیست و تحقق توسعه پایدار در دست اقدام می باشد.

جعفر قزوینیان مدیر ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین نیز گفت: تهیه پیوست زیست محیطی از جمله اولویت های پروژه های راهسازی بوده و در همین راستا این مطالعات برای دو پروژه ملی قزوین – الموت - تنکابن و قزوین – رحیم آباد – کلاچای در استان قزوین تهیه شده است.

راه و شهرسازی2

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز