معاون جهاد کشاورزی اردبیل:

نخستین جشنواره عسل در مشگین‌شهر برگزار می‌شود

۱۳۹۶/۰۳/۲۹ - ۱۴:۴۰:۵۱
کد خبر: ۵۷۵۲۵۸
نخستین جشنواره عسل در مشگین‌شهر برگزار می‌شود
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: نخستین جشنواره عسل به منظور شناساندن ارزش غذایی عسل و قابلیت‌ها و توانمندی‌های شهرستان مشگین‌شهر در تولید عسل و افزایش جذب توریست و گردشگر به این منطقه برگزار می‌شود.

به گزارش برنا،بهلول تکلوی پیش از ظهر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره عسل در اردبیل اظهار داشت: نخستین جشنواره عسل به منظور شناساندن ارزش غذایی عسل و  قابلیت‌ها و توانمندی‌های شهرستان مشگین‌شهر در تولید عسل و افزایش جذب توریست و گردشگر به این منطقه برگزار می‌شود.

وی گفت: حرفه زنبورداری نقش موثری در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در منطقه مشگین‌شهر برعهده دارد را که این شهرستان به دلیل قرار گرفتن در دامنه پرمهر سبلان از تنوع گونه‌های گیاهی متنوع، آب و هوای بسیار مطلوب و از باغات مثمره وسیعی برخوردار است که همین قابلیت‌ها و توانمندی‌ها سبب شده است که حرفه باغداری در کنار پرورش زنبور عسل روز به روز در منطقه گسترش یابد.

تکلوی بیان کرد: برگزاری این جشنواره فرصت مغتنمی است که این شهرستان و دیگر نقاط استان قابلیت‌ها و توانمندی‌های خود را در صنایع تبدیلی و بسته بندی و صادرات این محصول ارزشمند به نمایش بگذارند و بتوانیم برند عسل سبلان را به عنوان نمادی از توانمندی‌های ارزشمند این استان  در سطح ملی و جهانی معرفی کنیم.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: نخستین جشنواره عسل با مشارکت بخش خصوصی به مدت 10 روز در نیمه دوم مردادماه برگزار خواهد شد که تاریخ دقیق آن متعاقبا به اطلاع عموم خواهد رسید.

وی با اشاره به فواید بی نظیر عسل در سلامت جسم و روان و برنامه‌ریزی برای افزایش سرانه مصرف آن در کشور تصریح کرد: تولید سالانه عسل در استان 6 هزار تن است که امیدواریم با گسترش و تقویت صنایع تبدیلی و بسته‌بندی در این بخش بتوانیم  برند مرغوب عسل ناب سبلان را به عنوان تولید برتر این محصول در سطح ملی و جهانی به مصرف کنندگان معرفی کنیم.

تکلوی اظهار کرد: عسل جایگزینی فوق‌العاده برای شکر بوده که هم شیرین و هم سالم است و گرچه ساختار شیمیایی عسل حاوی قندهای ساده بوده اما این ساختار کاملا متفاوت از ترکیبات شکر سفید است به طوری که عسل حدود 30 درصد گلوکز و 40 درصد فروکتوز یعنی دو عنصر تک‌‌قندی یا قند ساده، با 20 درصد قندهای پیچیده دارد و نیز حاوی دکسترین و فیبر نشاسته بوده که این ترکیب به تعدیل میزان قند خون کمک شایانی می‌کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز