مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی مطرح کرد :

استقرار ۸۳۳ پایگاه جمع آوری زکات در عیدسعید فطر

۱۳۹۶/۰۳/۳۰ - ۱۳:۰۴:۳۸
کد خبر: ۵۷۵۷۴۷
استقرار ۸۳۳ پایگاه جمع آوری زکات در عیدسعید فطر
کمیته امداد متولی جمع آوری زکات فطره در استان مرکزی بوده و تعداد ۸۳۳ پایگاه ثابت و سیار به منظور جمع آوری زکات فطره در روز عید سعید فطر مستقر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا مرکزی ؛ قنبر موسی نژاد ، مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی با بیان اینکه زکات به عنوان واجب الهی و دغدغه امروز جامعه اسلامی نیازمند توجه جدی است ، گفت : اگر همه مسلمانان زکات اموال خویش را به موقع و کامل بپردازند، هیچ فردى فقیر و محروم در سرتا سر کشور اسلامى باقى نخواهد ماند.

وی با اشاره به اینکه دبیری شورای زکات استان به کمیته امدادواگذار شده، افزود : بیش از ۵ میلیاردو ۹۸ میلیون ریال فطریه و کفاره در استان  در سال گذشته جمع آوری شده است. مردم استان مرکزی بیش از ۳۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در سال گذشته به نیازمندان کمک کردند که این مساعدت ها در بخش جشن نیکوکاری رشد ۳۸ درصدی داشته است.

وی از وجود ۱۳۰ هزار مشترک صندوق صدقات در سطح استان مرکزی خبر داد و تصریح کرد : سرانه پرداخت ماهانه صندوق صدقات مردم استان بین ۴۰۰ تا ۴۰۵ تومان است و مردم استان مرکزی ۴۳ میلیاردو ۱۴۰ میلیون ریال زکات نقدی و غیرنقدی به منظور رفع محرومیت و مشکلات اقشار آسیب پذیر استان  در سال ۹۵ پرداخت کرده اند.

وی در ادامه از مشارکت ۱۶ هزار حامی در طرح‌های «اکرام ایتام» و «محسنین» خبر داد و افزود : طرح اکرام ایتام به منظور حمایت از کودکان یتیم وطرح محسنین برای حمایت از خانواده های نیازمند دارای سرپرست بیمار ، ازکار افتاده وهمچنین فرزندان غیر یتیم خانواده های محروم راه اندازی شده است و در ماه مبارک رمضان با استقبال خوب حامیان همراه بوده است.

وی در پایان با بیان اینکه میزان فطره سال جاری پس ازاعلام مراجع اعظام به عموم مردم اطلاع رسانی می‌شود ، خاطر نشان کرد : کمیته امداد امین مردم است و زکات فطریه جمع آوری شده در روز عید سعید فطر به سرعت بین خانواده های نیازمند توزیع خواهد شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز